48 óra Prágában - Az első utazás a korlátozások enyhítése után

Besenyei Gergely • 2020. június 03., szerda •
Nehezen esett le, hogy ha csak részlegesen is, de végre vége a korlátozásoknak, lehetőséget kapunk az utazásra, igazi feltöltődésre. Csütörtökig többször, újra és újra megnéztem Szíjjártó Péter külügyminiszter facebook bejelentését, míg megnem született az elhatározás: irány Prága. Besenyei Gergely fényképész úti beszámolója Prágából.

Kicsit kétkedve fogadtam a hírt, és benne is volt a pakliban, hogy nem sikerül a reggeli indulásos utazás, de miután Párkányig eljutottunk, már optimistábbak voltunk. A párkányi átkelés jó döntésnek bizonyult, mert körülbelül 15 perc alatt át is jutottunk mindkét oldali ellenőrzéssel. Aminek a feladatát a rendőrség végezte. Amit a személyi igazolvány elkérésével és a papír aláírásával el is intéztek. Érsekújváron próbáltunk meg autópálya matricát vásárolni, több benzinkúton és ami felemelő volt, mindkét helyen beszéltek velünk magyarul és az útépítő munkás is, aki útba igazított. Szép napsütéses időben gyönyörködtünk a pipacsos földeken - tájban, ami többször is elhangzott, hogy hát ez is a mi hazánk – földünk volt egyszer.
Hamar az autópályára sodort az utunk, amire figyelni kell, hogy itt is be kell tartani a sebességet, és civil autóból vadásznak a szabálytalankodókra. Felhívnám a figyelmet, próbáljuk meg időben, megvásárolni, az autópálya matricákat, ez esetben 4-et is, mert visszafele hiába vadásztuk az autópályán éjjel Ausztriában, mert ott is minden zárva volt. A kitöltött papírokra mindenhol szükség lesz, a magyarra a visszajövetelkor, a szlovákot már elkérik a Szlovák – Cseh határon Lanzhot –nál.
Az út alatt több helyszínen is tarthatunk kis pihenőt.  Csehországban technikai – motorsport kedvelőként a Brno – versenypályát szúrtuk be egy pillanatra, ahol zárt kapus motoros edzést nézhettünk a kerítésen kívül.
Innen már csak röpke két óra Prága belvárosa, ahol a szállást foglaltuk. Itt is javaslom, hogy vagy utazási irodát vagy olyat válasszunk, ahol elég a végén fizetni, vagy biztosítva van a feltétel még a Booking.com oldalon is. Az első természetesen mi volt? Berohanás a városba! A Moldva partjára sétálni pár nevezetességet érintve.

Akik a sörözést választják, mint mi, a legjobb helynek elsőre a Jiraskuv most hídjánál álló nyitott hajók egyikét javasoljuk Lobkowicz sörrel és nachost amin volt tejföl, bab, chedar sajt, lila hagyma, avokado krém és tépet hús. Ennek a két korsó sörnek és a kétszemélyes tálnak az ára 2.940 Huf volt, de jól laksz tőle azt garantálom. Na jó, egy sört még azért kértünk! A naplemente, a víz, a hangulat, és fiatalos környezet a menyországba repített pillanatok alatt.
Ha szeretnétek lefotózni a várost felülről, itt van a Tancící dum a felső rakparton, ahol felmehetsz a 7-ik emeletre plusz egy emelet séta után, plusz 1-1 kávéért és a kilátás mindent megér.

Elindultunk tovább és bejártunk sok szép nevezetességet. A modern művészet kedvelői BANKSY kiállítást is megnézhetik Június 5-től szeptemberig, de mi inkább szép és hangulatos építészetre voltunk kíváncsiak, így a Károly hídra, Várra, útba esik az 1995 –ben részben itt forgatott Mission Impossible I-rész helyszínei, vagy akár a várba felfelé haladva útba ejthető az Angol nagykövetségnél Winston Churchill mellszobra és sok – sok söröző.
A hotelünkhöz igen közel javasoljuk az esti fényeknél megnézni az Asztronómiai órát a (Prágai Orloj ) ami a Prága történelmi belvárosában található és állítólag 1597 óta működik. Délelőtt 9-től este kilencig minden órában apostolok vonulnak el a felső részén. Város vezetése hogy ne tudjon hasonló szépet alkotni más városba, ezért izzó vassal megvakították és hagyták elszegényedni, ám az órás 100 évre bosszút állt. Az óra finom szerkezetébe betette a kezét, amit száz éven át képtelenek voltak megjavítani.

Másnap mikor a szállásunkról kisétáltunk, szemerkélő eső boldogított minket, de szerencsére 2 óra múlva, kb. délután 2 óra magasságában elállt és ki – ki sütött a nap. Mivel késő este indultunk haza, meg mertünk engedni magunknak, hogy egy Pilsner sörözőbe betérjünk egy korsó sörre. Mire kiléptünk, már erőlködve, de sütött is a nap. A várost járva, újabb és újabb helyszíneket jelöltünk be a google térképen, köztük Francz Kafka helyszíneket, történelmi építményeket, Tűztornyot, nevezetességeket.

Sokadszor átmentünk a Károly hídon, sok helyszín nyitva volt, de a legtöbb csak bizonyos időpontig látogatható. Jelenleg még nem állnak tömött sorok, de fent a várban, az aranyművesek utcája is 18 óráig látogatható vásárlással és utána, csak korlátozott ideig járható át a várnegyed. Ezen kívül itt is még sok helyszínre nem mehet be az ember, de igazi feltöltődés még ez a 48 órás kirándulás, ami kedvező árakkal megfizethető.
A napunk végén még óvatosan megetettünk egy hattyú családot, újból megnéztük és elbúcsúztunk pár kedvelt helytől és elindultunk este 22 h –kor.
Az Osztrák rendőrség még megnézte a Cseh – Osztrák határon a papírjainkat, megkérdezte, hogy hova tartunk, továbbá kitöltettek egy, a korábbihoz hasonló papírt, de ezután már mehettünk is utunkra.

Hamarosan nyitnak az EU országai, így Olaszország is, de fontos, hogy továbbra is vigyázzunk egymásra, és magunkra!