Hogyan menedzseld még jobban Google Ads-kampányaidat?

szponzorált tartalom(x) • 2020. augusztus 12., szerda •
Azzal mindenki tisztában van, hogy a Google Ads nagyon sok esetben megkerülhetetlen, mindenképpen használni kell. Jó kampányokkal és beállításokkal sokkal kisebb költséggel lehet az érdeklődőket vásárlókká konvertálni. Egy Google Ads-kampány megtervezése és beállítása sem kis feladat, de a tervezés és beállítás még nem minden, nagyon sok múlik az optimalizáláson és a kampány menedzselésén. 
Hogyan menedzseld még jobban Google Ads-kampányaidat?

Melyek az optimalizálás legfőbb területei?

  • Hirdetéscélzás

A célcsoport meghatározása, elemzése nélkül nem lehet sikeres marketingkampányt indítani. A potenciális vásárlók ismerete nélkül rengeteg pénz megy el hirdetésekre, és nagyon rossz lesz a konverzió. A célcsoportról a lehető legtöbb információt be kell gyűjteni:

  • Kor, nem, iskolázottság, egyéb szociális szempontok szerint ki az ideális ügyfél
  • Milyen kulcsszavakra szokott keresni
  • Földrajzilag hol tartózkodik
  • Milyen eszközt használ a böngészéshez
  • Mikor internetezik (hétközben, hétvégén, milyen napszakban)

Minden egyes ponton lehet javítani, minden ponthoz hozzárendelhető több olyan eszköz, amely a kampány optimalizálását szolgálja. A legfontosabb a kulcsszóoptimalizálás, melyet folyamatosan kell végezni, sok-sok elemzéssel, meg kell szabadulni a rosszul teljesítő kulcsszavaktól és a költségkeretet átcsoportosítani a jól konvertáló kulcsszavak felé. 

  • Hirdetésváltozatok

Ha feltételezzük, hogy a hirdetések célzása megfelel, akkor a következő kritikus tényező a hirdetésvariációk optimalizálása. Folyamatosan különféle hirdetési változatokat kell tesztelni, hogy megtudjuk, mi működik a legjobban. A hirdetésváltozatok eltérhetnek ajánlat, címsor, rövid ismertető és megjelenés vonatkozásában. 

A hirdetésekben bemutatott ajánlat messze a legkritikusabb elem. A versenytársakéhoz képest gyenge ajánlat nem eredményez nagy forgalmat és konverziót, mivel a legtöbb ember a vonzóbb ajánlatra kattint. A különböző variációknál figyelni kell az átkattintásokra, ki kell választani azokat a változatokat, amelyekből több az átkattintás. 

  • Landing oldalak

Ha egy leendő vásárló rákattint a hirdetésre, akkor a nyitóoldal feladata, hogy a webhely látogatóját potenciális ügyfelekké vagy vásárlókká alakítsa. Fontos megjegyezni, hogy a landing oldal teljesítménye nagyban függ a fent tárgyalt célzástól és hirdetésmásolattól.

A webhely kezdőlapját nem szabad használni céloldalként. Több különböző céloldalra van szükség, amelyek megfelelnek a különböző célzásoknak és ajánlatoknak. Az összehangolás elengedhetetlen. Amikor a leendő ügyfél rákattint a hirdetésre, akkor elvárja, hogy azt találja, amit a hirdetés ígért.

És végül ... 

Tedd az optimalizálást szokássá! Javítani mindig lehet. Ha nem boldogulsz az optimalizálással, kérj egy ingyenes Google Ads fiókauditot a Drive Online Marketing specialistáitól!
 

közösség

további frisss

lap tetejére