Kiss Norbi: jogsi nélkül és szemműtét után

Szita Róbert - Fotó: Bodorkós Máté és racing.tankpool24.de • 2017. február 12., vasárnap •
A kétszeres kamion Európa-bajnokkal beszélgethettünk a Herényi Esték sorozatban és megtudtuk, hogy gyáva versenyzőből soha nem lesz bajnok.
Kiss Norbi: jogsi nélkül és szemműtét után

A bajnok ezúttal nem kamionnal érkezett, mire a beszélgetés moderátora, Koczka Tibor alpolgármester meg is jegyezte, hogy a ,,mi szemünket bemutató kamionnal nem lehet kiszúrni”, ezzel arra utalt, hogy legközelebb azt szeretnék a szombathelyiek, ha a versenykamiont is magával hozná Kiss Norbi. Aztán az ezüst, a piros és a fekete színeket előnyben részesítő kamionversenyző elárulta, miért nem látjuk a Herényiek Háza udvarán a Mercedest. 

A versenykamion Németországban, a csapat főhadiszállásán pihen, akárcsak a bemutatóautó. Jelenleg az ezüst, a piros és a fekete a kedvenc színem, már csak azért is, mert a csapat és a főtámogató színvilága nagyon komolyan befolyásolja a gondolkodásmódomat – válaszolta a 31 esztendős versenykamionos, majd azt is elmesélte a szombathelyieknek, hogy annak idején, miért figyeltek fel rá.  

Ötödikes lehettem, és alapvetően rossz gyerek voltam. Biciklis korszakom is volt, BMX-pályán mentünk reggeltől estig, sisak nélkül estünk, keltünk. Aztán, amikor az oladi általános iskolába jártam, beiratkoztam egy számítástechnika tanfolyamra, majd rengeteg időt töltöttem a gép előtt. Szüleim éjjel 2-ig bírták, akkor aztán lenyomták a biztosítékot, hogy most már hagyjam abba. Autóverseny-szimulátorral kezdtem el játszani és mindenkit megvertem. Alig húzták be az internetet az oladi lakótelepre, a haverokkal már egymás ellen valós időben versenyeztünk. Rengeteg alkalommal előfordult, hogy vasárnap este, beléptünk a szerverre, aztán valós pályán időmérés mellett, kilökés nélkül versenyeztünk, egyre komolyabb játékokat játszottunk. Magyar és nemzetközi szimulátorbajnokságon is elindultam. Nagyon élveztem, egyre inkább rákattantam a saváriás középiskolás éveim alatt, amint hazaértem, már a gép előtt ültem. Aztán hiába lettek egyre jobbak a szimulátorok és a versenyek, még az igazi autóversenyzők sem tudtak a közelembe kerülni, így figyeltek fel rám 2005-ben, amikor meg is kérdezték, hogy mi lenne, ha kipróbálnám magam igazi versenyautóval – elevenítette fel a kezdeteket a szombathelyi születésű Kiss Norbi.

Karrier
Pár hét leforgása alatt lett belőlem, szimulátorversenyzőből Opel Astrával versenyző pilóta. Jogosítványt szereztem és 2005 nyarán mondták, hogy jöhetek. 2005 nyarán tesztlehetőséggel kaptam, egy napot körözgettem. Sokat mentem, mérték az időmet, 1 hétre rá Kiskunlacházán, a reptéren bajnoki futam volt, már elindítottak. Szerencsés voltam, mert időfutamos OB volt, mindenkinek mérték az idejét, 2. és 3. helyen végeztem ezeken a futamokon, ekkor vált egyértelművé, hogy lesz folytatás. Két hét múlva már Parádsasváron hegyi versenyen indultam, az nagyon durva volt, mégis nyertem. Idő sem volt gondolkodni rajta, hogyan tovább. Aztán jött a Hungaroringes verseny, amikor már rajtrácsra kellett felállnom és mindenhonnan jöttek az autók, na az már nem ment nekem sem. Az első szezonom során 8 futamon indultam, ebből négyet megnyerten, a bajnokságban pedig az 5. helyen végeztem, de az év újonca lettem – tette hozzá Kiss Norbi. 

A szombathelyi pilóta túraautókkal versenyzett 2005-2009-ig, közben országos bajnoki címeket is szerzett. Miután az év újonca lett, a Renault Clio, majd a Seat Leon Kupát is megnyerte. Aztán 2008-ban, a gazdasági válság idején a szponzorok eltűntek mellőle is, vissza kellett lépnie olcsóbb kategóriákba. 2010-ben szinte nem is versenyzett, 2011-ben kezdte meg a kamionversenyeket, több országos bajnoki cím után beülhetett az 5300 kg-os, 1000 lóerős versenykamionba, amellyel aztán 160 km/h-ás sebességgel száguldozott a versenypályákon. 

Amikor pilótát keresett az OXXO Racing, kaptam az alkalmon, újra tanultam mindent, megint gyorsan jöttek a sikerek. Már a 2. versenyhétvégén fordított rajtrácsos futamot nyertem, pedig 2011-2012-ben minden bajba belekeveredtünk, sok technikai hiba nehezítette a sorsunkat. Két év ráment, hogy a technikát gatyába rázzuk. Agresszívan versenyeztem, felvállaltam az ütközéseket, kialakult rólam az a kép, hogy kilököm azt, aki az utamba kerül – fogalmazott a 2014-ben és 2015-ben is kamion Európa-bajnoki címet szerzett szombathelyi autóversenyző. 

A jelen és a jövő
Norbi jelenleg Mercedesszel versenyez, a csapatmérnökkel együtt igazolt az istállóhoz, a kamionja tavalyra lett kész. Azóta bevált a versenykamion, versenyképes a járgány, futamot is nyert már, de a viszonylag régi motor még gyengébb egy kicsit, mint a többieké. A motorfejlesztés folyamatos, de legalább egy 10%-ot nyerni kellene még, hogy e látványos sportágban újra örömet szerezzen a kamionszurkolóknak. Norbi továbbra is az autósportban képzeli el a jövőjét, sokáig akarja hajtani még a vasat, a kamionsportban pedig erre lehetőség is van. Utána pedig valamelyik csapatnál lenne a menedzsment tagja. 

Érdekességek
Norbiról még sok érdekességet megtudtunk, például azt is, hogy fiatalon még szemüvegben, majd kontaktlencsével versenyzett, aztán január végén rászánta magát a lézeres szemműtétre és most már köszöni 110%-osan lát. Azon aztán még jobban meglepődtünk, amikor kiderült, hogy még jogsija sincs a nagy monstrumokra. A bajnok gyermekkorában szerette meg és még most is imádja a csokoládét, akárcsak a cicákat és abban is szívesen közreműködik, hogy jó gazdihoz jussanak a cirmosok. 

Szerepcsere
A beszélgetés végén szerepcsere következett. Norbi, ha egyszer alpolgármester lenne, akkor építene egy versenypályát és alapítana egy jó versenyzőiskolát is. Lehet, hogy egyszer ezt is megéljük Szombathelyen?!

Erre még nem válaszolt Koczka Tibor alpolgármester, de azt megtudtuk tőle, hogy szimulációs játéknak tartja a politikát, melynek – mint mondta – ő is egyik napról a másikra lett a szereplője, és, mint ahogy gyáva versenyzőből sem lesz bajnok, félős politikusból sem lesz határozott döntéshozó.  

 

kapcsolódó galéria


közösség

további frisss

lap tetejére