Meghalt egy kétgyermekes édesanya a Ryanair hibájából

origo • 2022. június 25., szombat •
Ketten is meghaltak a Ryanair gépen az elmúlt években, mert nem volt a járatokon defibrillátor. Bár Michael O'Leary, a légitársaság elnöke ígéretet tett rá, hogy beszerelnek ilyen készülékeket, de ez később sem történt meg. Mindez azért is okozott hatalmas botrányt, mert több százmillió eurós nyeresége volt a cégnek.
Meghalt egy kétgyermekes édesanya a Ryanair hibájából

Egy 47 éves kétgyermekes édesanya, Davina Tavener a férjével utazott még 2014 novemberében egy nyaralásra, amikor három órával a repülés után rosszul lett a Ryanair egyik járatán. A Royal Bolton Kórház mellsebész szakorvosa, aki a járaton tartózkodott, megpróbált segíteni a stewardesseknek és a többi utasnak megmenteni a nőt, de nem sikerült újraéleszteni. Az ügyből értelemszerűen bírósági eljárás lett, mivel a légitársaságot az áldozat családja feljelentette - számolt be az eseményről The Bolton News 2015-ben. 

Hatalmas nyereség, nulla defibrillátor

A kétgyermekes asszony tragikus halála annak fényében váltott ki hatalmas botrányt, hogy a Ryanair 2015 májusában 867 millió eurós éves nettó nyereséget jelentett be.

TÖBB MINT 100 MILLIÓ UTAST SZÁLLÍTOTTAK A 2014-2015-ÖS ÜZLETI ÉVBEN ÚGY, HOGY NEM VOLT DEFIBRILLÁTOR EGYETLEN GÉPEN SEM.

A botrány ellenére 2015 júniusáig a Ryanair nem volt hajlandó defibrillátort felszerelni a járatain. Michael O'Leary, a légitársaság elnöke bár ígéretet tett rá, hogy minden gépen lesz újraélesztő készülék, de 2016. január 13-án egy Liverpoolba tartó Ryanair járaton még egy utas meghalt. Természetesen nem volt defibrillátor a repülőn - írta a theryanairdontcarecrew. blogspot. com.

Soron kívül vizsgálat indult a Ryanair ellen

Mint arról az az origo korábban is írt, soron kívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat indult a Ryanair ügyében, az ír légitársaság ugyanis az utasaira hárítja a kormány által kivetett extraprofit-különadót. De emellett számos fogyasztóvédelmi panasz érkezett az elmúlt időszakban a diszkontcéggel szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő utastájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban. Amennyiben a hatóság jogsértést állapít meg, a bírság összege kétmilliárd forint is lehet. 

 

közösség

további frisss

lap tetejére