Ha csobbanunk, az életünket hosszabbíthatjuk meg vele

Frisss - fotó: Tóth Arnold, Bodorkós Máté • 2017. március 26., vasárnap •
Az úszásnak köszönhetően kívül-belül megújulunk, sokkal több előnye van ennek a sportágnak, mint elsőre sejtenénk.
Ha csobbanunk, az életünket hosszabbíthatjuk meg vele

Nyilván megvan annak is a szépsége, amikor a hölgyek a vízparton, télen pedig a medence szélén bámulják a sportolók kidolgozott testét. Pedig saját magunkat is átformálhatjuk, csak rajtunk múlik.

Sok más sportággal szemben az úszás a lehető legtöbb testrészünket és izomzatunkat mozgatja meg. Javítja a szív működését és keringésrendszerét, emellett az immunrendszert is erősíti. Nagyon kevés olyan gyakorlatot ismerünk, amely a felsőtestet edzi. Persze nem kell abban a tévhitben élnünk, hogy az úszással manöken alkatra fogyunk, de mindenképpen arányossá teszi a testünket. Ha pedig azt vesszük alapul, hogy egy óra alatt 450 kalóriát égetünk el, akkor bizony kijelenthető, hogy nagyon jó zsírégető mozgásforma.

Az izomzat erősítésében is hatalmas szerepe van, hiszen a víz ellenállása nagyobb, mint a levegőé, ezért logikus, hogy több erőt kell kifejteni úszás közben. S akkor még nem ejtettünk szót például az aquafitness-ről, amely egyre népszerűbb a hölgyek körében.

Nagyon hasznos a betegségek megelőzésében is, ezért úsznak a gyerekek iskolai foglalkozás keretein belül. Hogy pontosan miért? Egyrészt az izomcsoportok megmozgatása a cél, más felől pedig nem terheli az ízületeket. Az úszás egyébként erősíti az immunrendszert is! Ezt viszont csak úgy lehet elérni, ha rendszeresen kitesszük a megfázást okozó tényezőnek szervezetünket. A gyerekek eleinte könnyebben meghűlnek, ha kiszállnak a medencéből, de az immunrendszer fejlődésével ez már nem fordulhat elő. A hát, térd vagy a csípőproblémáktól szenvedő emberek számára szintén ajánlott néhány hossz leúszása. Épp ezért nyugodtan kijelenthetjük, hogy ezt a sportot korhatár nélkül űzheti bárki.

Rengetegen azt nehezményezik, hogy nincs idejük úszni. Akkor sincs, ha orvosilag bebizonyították, hogy csökkenti a stresszt? Pedig így van. A fizikai igénybevétel ellenére kikapcsolja és szellemileg teljesen feltölti az embert. Úszás közben boldogsághormon szabadul fel szervezetünkben, ezért a depresszió kezelésében is kiemelt szerepet játszik.

Ráadásul hosszabb életet is garantál, ha rendszeresen sportolunk. Ha megszabadultunk a stressztől, később észrevesszük, hogy a szellemi teljesítményünket is fokozza. Ezt főleg gyerekkorban lehet észrevenni, rengeteg úszó kitűnő tanuló az iskolában.

Ezután pedig már csak egy dolog lehet a kifogás: nem tudok úszni! Nos, ez az egyik olyan mozgásforma, amelyet bárki, bármikor megtanulhat. Tehát elő a fürdőruhát...

TOP

közösség

további frisss

lap tetejére