A világ legfiatalabb kamionversenyzőjével egy csapatban a szombathelyi Kiss Norbert

MTI, Frisss • 2013. május 19., vasárnap •
Érzi a kihívást és szeretné magából a lehető legjobb teljesítményt kihozni Major Benedek, a gyorsasági kamion Európa-bajnokságon szereplő Oxxo Energy Truckrace Team 16 esztendős pilótája, aki a sportág történetének legfiatalabb versenyzőjeként pontszerzéssel debütált a hétvégi misanói futamokon. A csapat másik kamionját a tavaly több futamgyőzelmet is arató szombathelyi Kiss Norbert vezeti.
A világ legfiatalabb kamionversenyzőjével egy csapatban a szombathelyi Kiss Norbert

Fotó: oxxoracing.com

A közúti jogosítvánnyal még nem rendelkező, de a KRESZ-vizsgán már sikeresen túlesett pilóta, Major Benedek a kontinensviadal idei szezonnyitó versenyhétvégéjének helyszínén azt mondta az MTI-nek, hogy vegyes, de alapvetően jó érzésekkel készült első Eb-futamaira, amelyekből négyet - szombaton és vasárnap kettőt-kettőt - kellett teljesítenie Misanóban.

"Mindig igyekszem a pozitív oldalról megközelíteni az előttem álló feladatokat, így összességében most is jó érzéssel tölt el, hogy itt lehetek" - fogalmazott Major, aki hozzátette, a franciaországi Nogaróban április közepén sorra került teszt sokat segített neki abban, hogy megtanulja kezelni az 5,5 tonnás MAN-t, amellyel harcba száll az Eb-n.

A miskolci pilóta szombaton az első futamon 11. lett, majd a másodikon a kilencedik helyen ért célba, utóbbi eredménnyel két Eb-pontot szerzett. Vasárnap aztán mindkét versenyen 16. volt.

"Teljes mértékben biztonságban érzem magam a kamionban, a kihívást pedig abban látom, hogy a karrierem korábbi szakaszában ekkora járművet még nem vezettem" - nyilatkozta a fiatal versenyző. "Az idényt nagyon jó lenne az első tízben befejezni, de ez egyáltalán nem lesz könnyű, mert a mezőny nagyon erős, és sokat kell majd harcolni a pontokért."

A csapat másik kamionját a tavaly több futamgyőzelmet is arató Kiss Norbert vezeti. A szombathelyi versenyző - aki a szezont az első háromban szeretné zárni - úgy fogalmazott, korábban, a gyorsasági országos bajnokságban már megismerte mostani csapattársát, igaz, akkoriban még egymással harcoltak.

"Örülök az érkezésének, mert jó pilótának tartom, ráadásul eddigi pályafutásom során még nem igazán voltam olyan helyzetben, hogy a csapattársammal közösen tudjuk elemezni a köridőket, a beállításokat és a pályákat" - nyilatkozta Kiss Norbert. Hozzátette, azzal, hogy ketten szerepelnek a csapatban, lehetőségük van különböző versenystratégiák kidolgozására, ehhez azonban az kell, hogy Major a napi első futamokon az első nyolcban végezzen. A szabályok szerint szombaton és vasárnap is az első verseny első nyolc helyezettje fordított sorrendben startol a második futamon, tehát az első verseny nyolcadikja indulhat a pole pozícióból a későbbi futamon.

"Szerintem Beninek hamarosan menni fog, hogy az első nyolcban legyen, és akkor a második versenyt ő kezdheti az élről, ez pedig jó lehetőséget biztosít nekünk arra, hogy mindkét kamion az első tízben, pontszerző pozícióban zárjon."

Kiss Norbert a szezonnyitó hétvége szombati napját műszaki problémák miatt pont nélkül zárta, vasárnap azonban az első versenyen az élről rajtolva második, majd a másodikon nyolcadik lett. Az első futamon elért dobogós hely a 2008-ban alakult csapat eddigi legjobb eredménye, tavaly ugyanis csak a második versenyeken értek el sikereket, ezekért pedig kevesebb pont jár.

A tíz hétvégéből, tehát 40 futamból álló Eb a kategória legmagasabban jegyzett szériája, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis világbajnokságot nem rendez a kamionosoknak. Vasárnap - a szombati naphoz hasonlóan - több tízezer néző volt kíváncsi a kamionok versenyére és a kísérő programokra a 2011-ben tragikus hirtelenséggel elhunyt San Marinó-i motorversenyzőről, Marco Simoncelliről elnevezett misanói pályán.

közösség

további frisss

lap tetejére