„Kicsúsztunk a munkaidőből, ki kell szállniuk a gépből” – Újabb botrány a WizzAir budapesti gépén!

blikk.hu • 2023. július 23., vasárnap •
Még a reptér dolgozói sem tudták, mi történik. Több mint öt óra csúszás - ennyivel indult később a Wizz Air Budapest-Milánó járata tegnap este.
„Kicsúsztunk a munkaidőből, ki kell szállniuk a gépből” – Újabb botrány a WizzAir budapesti gépén!

Az eredetileg 19:10-es indulást először 21:20-ra, majd 22:20-ra, végül 00:30-ra tolták el. De ez még nem minden - írja a blikk.hu.

Késés előfordul, ezt már a legtöbben megszoktuk, de a rózsaszín fapados utasai ezúttal egy igazán egyedi megoldással szembesültek. Este fél 11 tájban felszállhattak a gépre, ami szinte teljesen tele volt. Gyerekekkel, turistákkal - mégiscsak nyár közepe van.

Ekkor a szokásos gyors biztonsági ellenőrzés helyett néma csend honolt az utastérben. Az utasok annyit láttak, hogy a “cabin crew’ és a pilóta kupaktanácsot tart az első sorok előtt.

Vajon technikai hiba történt? Vagy valaki rosszul lett? - gondolhatták sokan.

Ekkor a kapitány bűnbánó hangon közölte:

- Mivel kicsúsztunk a munkaidőből, ki kell szállniuk a gépből, megvárni a készenlétben lévő ügyeletes kollégákat, akik 2 órán belül felkészítik a gépet az utazásra. Így 00:30-kor már indulhatnak is.

Mindezt angolul is elismételhette, majd véget is ért életük eddigi legrövidebb repülőútja.

Balázs is a gépen utazott:

- Túl egyszerűnek tűnt minden. Úgy jutottunk át a biztonsági ellenőrzésen, mint kés a vajban. Eddigre már megbarátkoztunk a gondolattal, hogy 2, majd 3 órával későbbre tették a felszállás időpontját, hallottuk, hogy az elmúlt napokban az Olaszországba tartó gépekkel vannak gondok - mondta a fiatalember még teljes nyugodtsággal.

- Az már egy kicsit furcsa volt, hogy 21:50 körül még a beszállás sem indult el, majd az utolsó gyors mosdókörünk után már last call volt kiírva a járat mellé.

Futottunk, mint az őrültek, de végül odaértünk! Hiába csekkoltunk be előre online, újra becsekkoltak minket, mert mint mondták, ha új gép érkezik, ez az előírás. Lassacskán elindult a beszállás, percek múltán el is hangzott, hogy boarding is completed, majd nem történt semmi. Miután a fél gép helyet cserélt, mert az újbóli check-innek köszönhetően sem ülhetett az egyik kiskorú utas az édesanyja mellé, már kezdtük elveszíteni a türelmünket: ekkor jött a bejelentés. Én ilyet még filmben sem láttam! - csattant fel az eddig teljesen higgadt fiatalember. - Mégis minek kellett akkor beszállnunk, ha tudták, hogy nem indulunk sehova?

Egy másik utas azt mesélte, hogy őt elkerülte az első késésről szóló tájékoztatás, így ő 7 órát várt a Liszt Ferenc Repülőtéren. A kuponok sem találták meg, mert a párja vette a jegyet.

A reptér dolgozói közül sokan furcsán néztek a teljesen üres váróban flangálókra, ilyen történetről még nem is hallottak. Éhesek nem voltak, a légitársaság összesen fejenként körülbelül 4 ezer forintnyi kupont adott nekik.

A “rövid” plusz 2 órás várakozást követően a friss, új legénységgel az utasok felszálltak majd 00:50-kor úgy nézett ki, hogy végre felszállnak, de ekkor az új kapitány ismét elnézést kért és jelezte:

Egy technikai hibát kell ellenőrizni, amely remélhetőleg mindössze kb. 10 percet vesz igénybe.

A gép ekkor újra vesztegelni kezdett. Szerencsére 8-10 perc után megoldódott a probléma és hajnalra megérkeztek az utasok Milánóba.

Képek: blikk.hu/olvasó
 

közösség

további frisss

lap tetejére