Ezeket a luxusautókat vásárolják a magyarok

há • 2022. július 04., hétfő •
BMW, Porsche, Mercedes - ezek most a legjobban keresett luxusautó-márkák Magyarországon, amelyek iránt a válságban sem kisebb a kereslet, mint korábban. Rezsicsökkentés, infláció, árfolyamváltozás? Ugyan!
Ezeket a luxusautókat vásárolják a magyarok

A Datanet minden hónapban közzéteszi a személygépkocsik prémium kategóriájának eladási adatait, eszerint egyetlen hónap alatt is 10-15 darab talál új gazdára itthon típusonként. Ha csak a 40 millió forintnál drágább autókat nézzük, ezekből idén májusban 124 darabot adtak el hazánkban, az év első öt hónapjában pedig összesen közel 450-et. A listát a BMW iX, a Porsche 911, a Mercedes-AMG GT és a G AMG, a BMW X6 M, az X5 M, a Porsche Taycan és az Audi S/RS Q8 vezeti.

Bővülő piac

A szombathelyi BMW szalonban kerestük fel Cseri József ügyvezetőt, akitől a helyi viszonyok felől érdeklődtünk. - Nem panaszkodhatunk az elmúlt évekre, nálunk a COVID járvány időszaka alatt inkább növekedett a kereslet. Eleinte úgy számoltak a vásárlók, hogy a kialakult helyzetben kedvezőbb feltételekkel tudnak autót venni, de később kiderült, hogy az ágazat komoly kihívásokkal küzdött meg, a beszállítói rendszerek megroppantak, és végül ellentétes folyamat indult el. Nőttek a szállítási idők és az árak is, és a helyzeten tovább rontott a forint árfolyamának alakulása, valamint az orosz-ukrán háború - mondta a kereskedő, aki szerint az ellátási láncok nem mostanában állnak helyre, inkább 2024-re várja ezt.

Folyamatosan kúszó árak

Ahogy minden, úgy az új autók is drágulnak. Amíg korábban évente átlagosan három-négy alkalommal került sor árváltozásra, addig ma már más a helyzet. - Azt mondhatom, hogy ahol adott a fizetőképes háttér, ott az ügyfelek inkább előremenekülnek, védve magukat az inflációtól. Ezért nőtt meg a készleten lévő autók iránti kereslet, ugyanis sokan tartanak a további árváltozástól - részletezte a tapasztalatait Cseri József.

Autó mint befektetés?

Azt nem tudtuk meg, hogy idén pontosan hány darabot értékesítettek itt a prémium kategóriájú autókból, de a kereslet most még erősebb, mint a korábbi években, különösen a magasabb árú modellek esetében. - Tapasztalatunk szerint a vásárlások egy része esetében már a befektetési szempontok is megjelennek, elsősorban a külső körülményeknek és az azzal összefüggő bizonytalanságnak köszönhetően - mondta az ügyvezető.

Jó ár/érték arány, magas presztízs

Az elmúlt években folyamatosan erősödött a prémium szegmens, részben a modellportfóliók bővülésének köszönhetően. A megnövekedett volumen hatással volt a termelési hatékonyságra, ez pedig az árazásban is szerepet játszott. Szűkült a különbség a volumen és a prémium márkák árszínvonala között, ennek eredményeként sok vásárló mozdult el a magasabb presztízst is sugalló prémium márkák irányába, bízván abban, hogy döntésük az autó későbbi eladásakor is kifizetődik.

Slágermodellek

Mint kiderült, a BMW-sek az átlagnál gyakrabban cserélik az autójukat. Ennek oka, hogy vásárlók többsége vállalkozó, menedzser, akik jelentős részben munkaeszközként használják az autót, amely így sokat fut, ezért hamarabb váltanak. Igényesek, tudatosak, a pénzükért bizony elvárásaik is vannak. S hogy melyik típus fogy most Magyarországon leginkább? Kiderült, hogy a BMW X5 továbbra is slágertermék. Ennek átlagos eladási ára - felszereltségtől függően - már 30 millió forint körül vagy afelett mozog, de egyre népszerűbb a Datanet májusi listáját vezető, tisztán elektromos változat, az iX is, ezek között nem ritka a 4-essel kezdődő árcédula sem.

Azonban nem ezek a legdrágább járművek, amelyeket a prémium márkák szalonjaiból hazavisznek. Vannak, akik akár a fenti összegek dupláját, vagy annál magasabb összeget is hajlandóak új autójukra áldozni.... válság ide vagy oda.

közösség

további frisss

lap tetejére