Ennyi volt, likvidálják az e-rollereket

• 2023. augusztus 26., szombat •
Meg vannak számlálva az elektromos rollerek napjai Párizsban. A francia fővárosban ősztől már nem lehet használni azokat, és mivel a szolgáltatók már elkezdték begyűjteni az elektromos rollereket az utcákról, a számuk folyamatosan csökken.
Ennyi volt, likvidálják az e-rollereket

Megkezdődött Párizsban a bérelhető elektromos rollerek kivonása a forgalomból, a hónap végére a francia főváros lesz az első főváros Európában, ahol betiltják a használatukat – írja az MTI.

A párizsiak áprilisban népszavazáson döntöttek a betiltásról, amiről a Vezess is írt. Noha az 1,3 millió választásra jogosult közül csak 103 ezren jelentek meg az urnáknál, azaz a részvétel 7,46 százalékos volt, 90 százalékuk a betiltás mellett voksolt. Anne Hidalgo polgármester még a szavazás előtt elkötelezte magát arra, hogy „mindenképpen és egyszerűen tiszteletben tartja a voksolás eredményét, bármi is legyen az”. A párizsi városvezető maga is a betiltás mellett kampányolt - írja a vezess.hu.

A szabadon bérelhető elektromos hajtású rollerek négy évvel ezelőtt jelentek meg Franciaország utcáin: mintegy 2 millióan saját tulajdonú rollert használnak, több százezren pedig a bérelhető változatokkal közlekednek a nagyvárosokban. Párizsban mintegy 15 ezer bérelhető roller áll rendelkezésre, amelyeket három szolgáltató (Lime, Tier és Dott) működtet, és mintegy 400 ezren használják.

A szolgáltatók szerződése augusztus 31-én jár le, így szeptembertől Párizs lesz az első európai főváros, ahonnan teljesen kitiltják a bérelhető elektromos rollereket.

A három szolgáltató viszont eltérő receptet követ e-rollereik felszámolásában:

  • A Tier ötezer rolleréből még háromezer áll rendelkezésre, fokozatosan gyűjtik be a járműveket, éjszakánként ötszázat. A cég minden este kiürít és lezár egy zónát, ahol a rollereket éjszaka teherautókkal begyűjtik, és a felhasználók többé nem tehetik ott le a rollereket. Az övezetet a mobiltelefonos applikációban vörös színnel jelölik, s a hétvégén már csak egyetlen központi zóna marad nyitva, amely az utolsó pillanatig használható lesz a járművek letételére. A rollerek egy központi gyűjtőhelyre kerülnek, ott megjavítják és felújítják őket, majd vidéki városokban, egyharmaduk a Párizs körüli Ile-de-France régió mintegy nyolcvan településén, míg a többi jármű Németországban kerül forgalomba.
  • A Dott szolgáltató már július közepén megkezdte a járművei kivonását a forgalomból, és deaktiválta a bérlést az applikációban. A Dott-rollereket Belgiumban és Izraelben hasznosítják újra.
  • A Lime nem zárja be a zónáit, hanem fokozatosan vonja ki a járműveket, amelyek javítás után szintén más városokban Lille-ben, Londonban, Koppenhágában és német településeken kerülnek forgalomba.

Forrás: MTI, vezess.hu
Kép(ek) forrása: Nyitókép: HJBC/Getty Images

közösség

további frisss

lap tetejére