A forró krumpli és a következő megégetett kéz

• 2023. október 22., vasárnap •
Önmagában rettenetesen izgalmas lenne egy új technológia térhódítása az autópiacon, de a kelleténél talán turbulensebb helyzetet idéz elő világszerte az, ami a villanyautók esetében történik - posztolta nemrég Várkonyi Gábor autópiaci szakértő.
A forró krumpli és a következő megégetett kéz

Mit írja: "A saját mindennapjaim kapcsán is látom, tapasztalom, hogy milyen ellentmondásokkal kell megküzdeni jelenleg a piacon, ha valaki a gyártók-importőrök-állam-flottakezelők-vevők-márkakereskedők-javítók-biztosítók-használt autó kereskedők-finanszírozók sokszögében kénytelen boldogulni. 
A sok tízmilliárd eurós beruházások mellett a következő időszakban további milliárdok lesznek leírva a villanyautós üzletágak kapcsán. A piac ugyanis ítél, és jelenleg egymásnak nagyon ellentmondó folyamatok teszik lényegében kiszámíthatatlanná azt, ami történik. 

A saját cégünk kapcsán is látom a folyamatos növekedést a villanyautó eladások esetében, százalékos arányban nagyjából követjük azt, ami az új autó piacon tapasztalható, ha év végén összesíteni fogom, hogy hogyan alakultak az eladások, akkor valahol a 15-20% körül lesz már idén a tisztán villanyos autók aránya, és azok az ügyfelek, akiknek a profiljába vág egy tisztán villanyos autó, jellemzően boldogok a választásukkal. Azt azért hozzá kell tennem, hogy elvből, vagy szenvedélyből, vagy a technológia iránti elkötelezettségből, vagy környezetvédelmi szempontokból egy-két kivételtől eltekintve senki sem választott villanyautót. A feltételek, szinte minden váltás mögött, nagyjából azonosak voltak. Első feltétel: marad a villany mellett egy "rendes" autó, vagy meg tudja oldani kölcsönvett autóval az időnkénti hosszabb utakat. Második feltétel: otthon tud tölteni, lehetőleg napelemről. Harmadik feltétel: jelentősen kell csökkennie ezzel a beruházással az ingázásának a költsége, ingyen parkolással és olcsó árammal, különben nem jön ki a dolog. Negyedik feltétel: anyagi helyzetét tekintve minimum felső-középosztálybeli körülmények között él. 

Nem azt állítom, hogy ezekkel a feltételekkel leírtam minden vevői attitűdöt, de azt igen, hogy nem csak nálunk, hanem Európában is ezek a dolgok jellemzőek leginkább az elektromos autó magán vevőire. Ezt a kört pedig viszonylag nehéz lesz tovább tágítani, azzal a dinamikával, amivel eddig növekedett a piac"

Várkonyi Gábor írása teljes terjedelmében a szerző Facebook-oldalán olvasható:

 

közösség

további frisss

lap tetejére