Kipróbáltuk, milyen a villamosított Szombathely-Répcelak táv vonattal

frisss.hu Fotó: Hornyák Emőke • 2015. augusztus 12., szerda •
Fejlesztések vannak ugyanis a GYSEV-nél a Csornáig tartó szakaszon.
Kipróbáltuk, milyen a villamosított Szombathely-Répcelak táv vonattal

A GYSEV Zrt. még 2012-ben jelentette be, hogy nyertes pályázatának köszönhetően villamosítja a Porpác - Csorna - Mosonszolnok vasútvonalat. A munkálatokat a Csorna és Porpác közötti, több mint 50 kilométeres szakasszal kezdte a kivitelező, ez a teljes vonal közel kétharmada. A projekt keretében több mint 1600 tartóoszlopot állítottak, megtörténtek a felsővezetéki távvezérléshez szükséges fejlesztések, és kiépült a biztosítóberendezési távvezérlő rendszer is.

A Porpác-Csorna szakaszon július 30-án indult meg a villamos vontatás, emiatt ma reggel a helyi sajtó a Szombathely-Répcelak távon tapasztalhatta meg az újítást. A szakaszon 5 állomást és egy megállóhelyet is jelentősen modernizáltak. A bejáráson érintett települések közül Ölbő - Alsószeleste, Hegyfalu és Répcelak állomáson is új, emelt, 55 centiméter magas peron készült. A peronokat térkővel borították a szakemberek, emellett új esőbeállókat építettek, új szemetes edényeket helyeztek ki és új térvilágítás is készült.

Répcelak állomáson LED-es térvilágítás várja az utasokat – érdekesség, hogy ugyanilyen, LED-es fények biztosítják a világítást a torinói vasútállomáson is. Az állomásokon megújult az órahálózat és új órákat is telepítettek a projekt során, a hangos utastájékoztató rendszert pedig bekapcsolták az Integrált Vasúti Kommunikációs rendszerbe. A további érintett állomások: Beled, Szil - Sopronnémeti, valamint Pósfa megállóhely.

A vonalbejáráson részt vett Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója, valamint Ágh Péter országgyűlési képviselő. „A fejlesztésekre majdnem 12 milliárd forint van, aminek az egyik legfontosabb része a vonal villamosítása. De ugyanúgy része ennek a projektnek egyebek között az utaskiszolgáló létesítmények megújítása” – mondta az igazgató.

Ágh Péter azt is hozzátette, ezzel a fejlesztéssel akár tizenöt percet is meg lehet spórolni a budapestig tartó úton. „Kijelenthetjük azt, hogy ez a közlekedésfejlesztés évtizede, ez azt jelenti, hogy olyan lépéseket is meg tudunk tenni, amik évtizedekig álmok voltak. Így van ez a közút- és a vasútfejlesztés terén is” -tájékoztatott a képviselő.

 

kapcsolódó galéria


közösség

további frisss

lap tetejére