Elcsábult és evett húsvétkor csokitojást is? Ezt kell tennie, ha le akarja dolgozni!

frisss.hu, hazipatika.com • 2016. március 28., hétfő •
Persze, az egész ráér keddtől is...
Elcsábult és evett húsvétkor csokitojást is? Ezt kell tennie, ha le akarja dolgozni!

Ünnepek alatt, és ide tartozik természetesen a húsvét is, sokan felhagynak diétájukkal, felfüggesztik kíméletes táplálkozásukat. De hogy is lehetne ellenállni a finomabbnál finomabb sonkáknak, nem beszélve a sütikről! És akkor még ott vannak a csokitojások... Amik hála az édességipar meglehetősen aktív tevékenységének már ezerféleképpen kínálják magukat a tévében, rádióban, egyéb hirdetésekben. Aztán a gyanútlan vásárló elmegy a szupermarketbe - természetesen csak a szükséges étkekért - és szembetalálja magát a gusztusos, különböző méretű, töltetű, gusztusos tojásokkal...

Érthető tehát, hogy szinte mindenki elcsábul, mondván, "egyszer élünk", avagy "egyszer van húsvét egy évben" és hasonló igazságok. De mi történik ezután? Hiszen olyan pici volt az a tojás! Meg belül üres is volt, nem okozhat az semmi problémát! Gondoljuk logikusan, ám, mint egy angol fitneszszakértő rávilágít, egyetlen csokitojás ledolgozása meglehetősen komoly feladat elé állítja szervezetünket.

Darren Casey a Daily Mailnek adott interjújában részletesen elemezte, mennyi mozgásra van szükségünk, ha a különböző csokitojásokat le akrjuk dolgozni. Luxustermékeket is górcső alá vett, mint például a "de luxe" tojást, amely után négy óra sétát, vagy nyolcvan perces futást kell beiktatnunk a programunkba, ha nem szeretnénk semmilyen következménnyel számolnni. 

Az egyetlen "jó hír", hogy "metabolikus edzéssel", azaz az anyagcserét felgyorsító gyakorlatokkal ez az idő akár 20 percre is lerövidülhet. A másik könnyebbség, ha kifejezetten kis méretű csokitojást falunk csak fel, ez esetben ahhoz, hogy a szervezetünkbe bevitt plusz energiát ledolgozzuk elég 50 perc folyamatos séta, vagy az ennek megfelelő 20 perc futás is. Ha viszont kifejezetten alacsony energiatartalmú tojás tettünk csak magunkévá, 15 perc gyaloglás is megoldja a helyzetet. 

Íme a különböző csokitojások ledolgozása percekben: 

Átlagos csokitojás:
Gyaloglás: 4 óra
Kemény edzés: 15-20 perc

Alacsonyabb kalóriatartalmú csokitojás:
Séta: 50 perc
Futás: 20 perc
Kemény edzés: 8 perc

Töltött csokitojás:
Futás: 80 perc

frisss

közösség

további frisss

lap tetejére