Forma1 - a hetedik futamon meglesz az idei hetedik győztes?

HÁ • 2012. június 09., szombat •
Soha nem látott izgalmakat hozott az idei Forma1. Hat futamon vagyunk túl és hat győztest ünnepelhettünk. Az elképesztően szoros mezőnyben segít eligazodni Kelemen Attila, a Motorsport Csatorna főszerkesztője. A hétvégén Kanada Nagydíj, talán a hetedik futamon a hetedik győztest avathatjuk. A Forma 1 szakértő arról is beszél nekünk, hogy mitől ennyire izgalmas az idei versenyszezon.

(Fotó: recombu.com)

Aki figyelemmel kíséri a Forma1-et, annak nem újdonság, hogy az idei évben hat futamon hat győztest avattunk, ráadásul a győztesek öt különböző csapatban versenyeznek. Sőt a versenyeken mindig más pilóta futotta meg a leggyorsabb kört, aki természetesen nem mindig a végső győztes volt. Nagyon vegyes képet kaptunk az eddigi futamok során, amire a Forma1 62 éves pályafutása alatt még nem volt példa. Kelemen Attila még a szezon előtt azt nyliatkozta a frisss.hu-nak, izgalmas év elé nézünk, igaza lett.

Kitől, illetve kiktől várható még az idei futamokon győzelem?
 
Enyhe túlzással azt mondhatjuk, hogy szinte bárki nyerhet a soron következő futamokon. Hamilton 2007 óta versenyzik a száguldó cirkuszban és pályafutása alatt még nem volt olyan év, hogy legalább egyszer ne állt volna fel a dobogó legtetejére, így tőle kötelező. Mindenképpen meg kell említeni Raikönnent, illetve Schumachert is, hisz ők több, mint esélyesek legalább egy futamgyőzelemre. Ne feledkezzünk meg Grosjeanról sem, aki Raikönnen Lotusos csapattársaként már bizonyította, hogy ott a helye a legjobbak között. Igaz, ehhez Grosjeannak le kell vetkőznie gyermekbetegségét, hogy már a rajtnál balesetbe keveredik. És nem maradhat ki a sorból Sergio Perez sem, aki Malaysiaban szinte lemosta a pályáról Alonsot, nem sok kellett hozzá, hogy befogja. 
Kelemen Attila
 
Rendkívüli fordulattokkal találkozunk versenyhétvégéről versenyhétvégére. Mi lehet ennek az oka?
 
Minden versenyhelyzet más és így a Pirelli verseny-abroncsai is másképp viselkednek különböző versenyhelyzetekben. Mivel a csapatoknak nincs túl sok lehetőségük év közben tesztelni, így nincsenek mindig tisztában a gumik képességeivel, illetve határaival, pláne az adott versenyhelyszínen. Talán csak a pénteki szabadedzéseken tudják tesztelni, hogyan viselkedik az autó az adott pályán és adott gumin. Így, aki jobban be tudja lőni a beállításokat a versenyre, vagy éppen jobb formában van, az lehet a hétvége nagy esélyese. Ez így persze szerencsejáték, ezért fordulhat elő, hogy szinte bárki diadalmaskodhat.
 
Kellemes idő várható Kanadában (Fotó: mcsatorna.hu)
 
Nézői szemmel nagy öröm, hogy ennyire összerázódott idén a mezőny. Ennek vannak hátrányai is?
 
Az ilyen fokú kiszámíthatatlanság nem csak jót jelent, hisz a rajongók egy idő után megunják, hogy az erőviszonyok napról-napra változnak. Ezt legjobban a Ferrari pilótája Fernando Alonso fogalmazta meg, aki szerint a folyamatos technikai korlátozások tehetnek arról, hogy egyre több azonos autó szerepel a Forma1-ban. A spanyolok pilótája már-már az alsóbb kategóriás versenyekhez, mint például a F1-es hétvégékről  betétfutamként ismert GP2-höz hasonlítja a küzdelmet. Ez nem kelt igazán jó visszhangot a Forma1-nek. De szerintem van jó üzenete is a nyilatkozatnak. 
 
(Fotó: recombu.com)
 
Van értelme belemenni a kanadai futam erőlatolgatásba, vagy abszolút nyitott a kérdés?
 
A kanadai versenyek az elmúlt 5-6 évben a McLareneknek kedvezett, így ők lehetnek az esélyesek. Ugye a McLarenekben Mercedes erőforrás van, ezáltal Schumacher és Roseberg is esélyes lehet. Ott van a sötét ló a Lotus, vagy épp a RedBull, akik idén a legkiegyensúlyozottabb teljesítmény mutatják eddig, mindkét pilótájukkal. Elképzelhető, hogy Raikönnen, vagy Hamilton személyében a hetedik futamon a hetedik győztest avathatjuk. 
 
A 2012-es Formula-1-es Világbajnokság állása 6 futamot követően: 
 
Pilóták
 
1. Fernando Alonso - 76 pont
2. Sebastian Vettel - 73
3. Mark Webber - 73
4. Lewis Hamilton - 63
5. Nico Rosberg - 59
6. Kimi Raikkönen - 51
7. Jenson Button - 45
8. Romain Grosjean - 35
9. Pastor Maldonado - 29
10. Sergio Perez - 22
11. Paul di Resta - 21
12. Kamui Kobayashi - 19
13. Bruno Senna - 15
14. Felipe Massa  10
15. Nico Hülkenberg - 7
16. Jean-Eric Vergne - 4
17. Michael Schumacher - 2
18.  Daniel Ricciardo - 2
 
Cspatok
 
1. Red Bull-Renault - 146 pont
2. McLaren-Mercedes - 108
3. Ferrari - 86
4. Lotus-Renault - 86
5. Mercedes - 61
6. Williams-Renault - 44
7. Sauber-Ferrari - 41
8. Force India-Mercedes - 28
9. Toro Rosso-Ferrari - 6

 

közösség

további frisss

lap tetejére