Molnár visszatért

sd • 2020. október 26., hétfő •
Nem kis meglepetést keltett Molnár Miklós megjelenése a hétfői gazdasági és jogi bizottsági ülésen. A Vasivíz nemrégiben leváltott vezérigazgatója a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara delegáltjaként vett részt az ülésen.
Molnár visszatért

Közgyűlésre hangolódva a bizottsági ülések sorát szokás szerint ezúttal is a Gazdasági és Jogi Bizottság nyitotta. A tagok támogatták annak az új útnak a kivitelezését, amely bruttó 190 millió forintból valósulna meg a Schaeffler új gyáregységének kiszolgálása érdekében a Külső-Söptei úton az új tehergépkocsi bejáratig terjedően.

Szombathely részt kíván venni abban a pályázatban, amelynek célja Safecross Okos Zebra gyalogosvédelmi rendszer kiépítése. Ennek telepítésével nagymértékben megelőzhető és csökkenthető a kijelölt gyalogátkelőhelyen bekövetkező, gyalogosokat érintő közúti balesetek száma. A Safecross Okos Zebra olyan gyalogosvédelmi rendszer, amely az útburkolatban elhelyezett aktív led prizmák segítségével, villogó fénnyel hívja fel a gépjárművezetők figyelmét a gyalogátkelőhelyen áthaladó gyalogosokra. Szombathelyen a 11-es Huszár út 116. számú ingatlan előtt lévő gyalogátkelőhelyre esett a választás, mivel az ottani közintézmények napi látogatószám adatai alapján a helyszín kiemelten forgalmas és balesetveszélyes. Minderre 1,5 millió forintot kell áldoznia a városnak.

Az ELTE SEK és Szombathely között nemrégiben megkötött újfajta támogatást csak a Pro Savariások kérdőjelezték meg. Molnár öntömjénezésbe kezdve egész egyszerűen kijelentette, amióta ő nincs jelen a gépészmérnökképzés életében, azóta meg is látni, hogy nem működik. Felvetette, hogy miért csak Szombathely támogatja jelentős mértékben az egyetemet, hiszen több, a duális képzésben résztvevő partnercég nem is szombathelyi székhelyű. Meg kellene keresni azokat az önkormányzatokat is, ahol a szóban forgó cégek működnek, hiszen azoknak a településeknek is érdeke, hogy gördülékenyen működjön Szombathelyen a mérnökképzés. Koczka Tibor a terveket és az egyetem helyi jövőképét hiányolta a támogatásért cserébe.    

Az önkormányzat által alapított alapítványokkal összefüggő döntések meghozatalakor döbbent rá Marton Zsolt, hogy mennyire szürreális a város jóléti alapítványának az elnevezése. Laikus ember azt gondolná vagy gondolhatná, hogy egy önkormányzati szakmai bizottság minden egyes tagja képben van a várost érintő összes folyamatban lévő üggyel kapcsolatban, ideértve a közintézményekben és az alapítványokkal zajló munkát is. Marton Zsolt most szembesült először azzal, milyen leírva látni a "Szombathely Szent Márton Városa" Gyebrovszki János Alapítványának a nevét, és kérte, hogy ezzel kezdjenek valamit, mert ez így nem jó. Bokányi Adrienn bizottsági elnök sietett segítségére, aki gyorsan megpróbálta röviden felvázolni az elnevezés "előéletét", amiről Marton szemmel láthatóan semmit sem tudott. Molnár az iparkamara delegáltjaként nosztalgikus hangulatba került, és már régi ügyeket porolt volna le, és tűzött volna újra napirendre, Bokányi azonban köszönve észrevételeit figyelmeztette, hogy kezdi átlépni a szerepét. Koczka Tibor pedig Ipkovich Györggyel karöltve amellett agitált, hogy a város határában lévő táblákon ne csak az szerepeljen, hogy Szombathely Szent Márton városa, hanem Szombathely Szent Márton szülővárosa, hiszen tisztelni számos településen lehet a Szentet, de Márton csak egy helyen születhetett, és az Savaria volt.

A ma bejelentett új buszok érkezésével összefüggésben is szükséges volt bizonyos döntéseket meghozni, illetve a közgyűlés számára elfogadásra javasolni. Ennek során kiderült, hogy a városnak az új buszok hadrendbe állítására 7 millió forintot kell biztosítania idei költségvetésében, jövőre pedig egy teljes évre 56 millió forintot kell elkülönítenie a Volánbusz Zrt. részére a járművek működtetésére. A tévhitek elkerülése érdekében fontos kiemelni, hogy a buszok nem Szombathely tulajdonába kerülnek, hanem a Volánéba, a város csak működteti azokat. Horváth Gábor és Putz Attila üdvözölték az új járművek érkezését, ám ennél is fontosabbnak tartották a lakossági igények kielégítését, ugyanis nem véletlen, hogy inkább autóba ülnek az embernek, mintsem buszra szállnak, hiszen nem megfelelő a helyijáratos menetrend, főleg a gyári alkalmazottakat szállító vonalakon. Ekkor érdekes jelenet alakult ki az ülésen, hiszen az elégedetlenkedő Putz miatt Horváth Soma alpolgármester kényszerült magyarázkodni, aminek szemmel láthatóan nem nagyon örült. Inkább azt hangoztatta, hogy most örülni kell, hiszen 2011 óta nem történt fejlesztés a járműparkban. Az azonban a kora délutáni sajtótájékoztatóhoz hasonlóan még ekkor sem hangzott el, hogy az új buszok érkezése a kormánynak és Szombathely országgyűlési képviselőjének, Hende Csabának köszönhető, nem pedig a jelenlegi baloldali városvezetésnek.  

közösség

további frisss

lap tetejére