Budapesti turizmus: a belföld az új külföld

há • 2020. október 17., szombat •
Hány vidéki magyarnak opció ma egy budapesti kiruccanás, ha utazásról, hosszú hétvégéről, kirándulásról van szó? Pláne gyerekekkel? A turisták 90 százaléka tűnt el a magyar fővárosból egyik napról a másikra idén, ez a város ugyanis szinte csak a külföldiekre épített. Eddig.
Budapesti turizmus: a belföld az új külföld

A mai Budapest Európa egyik legszebb fővárosa. De nem csupán ezért szeretjük. Nagyrészt azért olyan, amilyen, és sokak számára részben éppen ez a varázsa, mert a belvárosa, a nevezetességei, a körútjai, a kávézói és éttermei békeidőben tele vannak emberekkel, külföldiekkel, az utcákon mindenféle náció nyelvének egyvelegét hallani. Tény, hogy minden egy vagyonba kerül, de a pénzünkért életérzés is jár, egy nyüzsgő metropoliszé, amely most váltani kénytelen – véli a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Guller Zoltán szerint modellváltás nélkül a budapesti turizmus és vendéglátás ezt a válságot nem éli túl. – Arra lehet számítani, hogy a következő év őszéig nem érkeznek külföldi turisták nagy számban az országba. Minden vállalkozásnak, különösen a budapesti turisztikai szereplőknek arra kell készülniük, hogy a belföld az új külföld – fogalmazott, hozzátéve, hogy ez annyit jelent, hogy egész egyszerűen belföldi turistákat kell Budapestre csábítani.

A belföldi turizmus a vidéki Magyarországon nagyon erős volt a nyáron, sőt most, ősszel is szinte minden szálláshely tele van a hétvégéken – derül ki egy kimutatásból. Ezzel szemben Budapest még nem alkalmazkodott az új helyzethez. A fővárosban működő szálláshelyeknek és vendéglátóhelyeknek el kell azon gondolkodniuk, hogy miként tudnak megnyílni a belföldi turisták előtt. Erről beszélt Guller Zoltán nemrég. Elmondta még, hogy a turizmus újjáélesztéséhez – bárhol az országban – három szereplő: az állam, illetve annak képviseletében a turisztikai ügynökség, a helyi önkormányzatok, és maguk a vállalkozók – együttműködésére van most szükség. A vezérigazgató hozzátette, ezért indítanak belföldi turizmus élénkítését célzó kampányokat, mert el kell fogadni, hogy a következő egy évben egész biztosan a belföld az új külföld.

 

forrás: mtu.gov.hu
kép: turizmusvilaga.hu

TOP

közösség

további frisss

lap tetejére