A fotózás mint marketingeszköz

Szponzorált tartalom (x) • 2020. szeptember 17., csütörtök •
Kezdhetnénk azzal a már-már közhelynek számító mondással, hogy “Egy kép felér ezer szóval”, de kép és kép között óriási különbségek vannak, ezért túllépünk ezen a mondáson és azt mutatjuk be, hogy a profi fotó miként szolgálhatja a marketingstratégia céljait, hogy a kép tényleg magáért beszéljen, és akár szavak nélkül is vonzza a látogatókat.
A fotózás mint marketingeszköz

A fotók szerepe az online marketingben

Fényképet szinte mindenki képes készíteni a saját eszközeivel, nem kell hozzá professzionális felszerelés. Ezek a képek lehetnek nagyon is jók marketing szempontból, ha például egy Insta sztoriban az aktuális történéseket kívánjuk bemutatni. Egy honlapra azonban jobb professzionális képet tenni a megfelelő felbontásban és méretben.

Egy honlapon általában az alábbi fotótípusokat szokták alkalmazni:

  • termékfotók
  • képek a vállalkozásról, illetve annak eszközeiről
  • dekorációs célú fotók, például bannerek
  • portréfotók például a cég munkatársairól, vezető tisztségviselőiről

A használt fényképek típusa és mennyisége nagymértékben függ a vállalkozás jellegétől. Webshopoknál például a termékfotók vannak túlnyomó többségben, és ott ez a típus elengedhetetlen, sőt manapság már 3D fotókat és videókat is bevetnek a még látványosabb megjelenés érdekében.

A vizuális megjelenés különösen fontos manapság, a profi fotókkal meg lehet ragadni a látogatók figyelmét és ott lehet tartani őket az oldalon, fel lehet kelteni az érdeklődést egy adott termék iránt, vagy bizalmat lehet építeni a cég irányába. Bizonyított tény, hogy az emberek sokkal szívesebben nézegetnek fotókkal illusztrált tartalmakat. 

A fényképek a következő marketing tevékenységeknél jelentősen emelhetik az adott eszköz sikerességét:

  • keresőoptimalizálás
  • közösségi média hirdetések
  • énmárka építés
  • termék illusztráció
  • blogtartalmak kiegészítése
  • életképek a vállalkozás mindennapjaiból
  • organikus elérések számának növelése

Amikor valaki egy adott terméket vagy szolgáltatást keres, beírja az adott szolgáltatást a kedvenc keresőjébe. Minél több képes tartalom jelenik meg egy adott vállalkozásról, annál nagyobb az esély előrébb kerülni a találati listákban.

A szakmai szempontból érdekes blogoknál egy jól eltalált kép nagyot lendíthet az adott cikk olvasottságán.

Nagyon fontos, hogy a kép jó minőségű, megfelelő méretű és felbontású, vágható, nem lopott kell, hogy legyen. A kép legyen megfelelően elnevezve, az URL-je is legyen beszédes, és megfelelő “alt” és "title" tag-eket is kell illeszteni hozzá, hogy a keresőrobotok könnyebben megtalálják.
 

Összegzés

Bármi legyen is a cél, a Toptarget Online Marketing Ügynökség fotósai segíthetnek a professzionális fényképek elkészítésében és a megfelelő arculat megtervezésében és a sikeres online marketing stratégia kidolgozásában.

közösség

további frisss

lap tetejére