Működésbe lépett a járási rendszer Szombathelyen is

EB • 2013. január 02., szerda •
Új év új rendszer- január másodikán hivatalosan is megkezdődött a munka a járási hivatalokban. A cél a költséghatékony, ügyfélbarát közigazgatás kialakítása. Év végéig mintegy 300 kormányablak jöhet létre az országban.

Mosolyognak ránk a pult mögül

Vas megyében hét járás állt fel, az esztendő első munkanapján Kőszegen majd Szombathelyen adták át a járási hivatalt. Harangozó Bertalan kormánymegbízott köszöntőjében hangsúlyozta, a közigazgatás megreformálásának harmadik, és egyben legnagyobb mértékű átalakítása kezdődött meg. Hozzátette: az államigazgatási feladatok gyors, ügyfélbarát, és egyben költséghatékony intézési módját alakítják ki.

Az ügykörök jelentős része e naptól átkerült a járásokhoz, és év végéig minden okmányiroda kormányablakká alakul. Ez azt jelenti, hogy 2500 féle ügyet intézhetünk majd egy helyen, kedves, udvarias kiszolgálás mellett, reggel nyolctól este 20 óráig.  Mint arról a budapesti fórum kapcsán beszámoltunk, az állam és az állampolgár közötti bizalmi viszony visszaállítása a legfontosabb célja a járási rendszernek.

Az ünnepélyes átadón Kovács Ferenc, a megyei közgyűlés elnöke emlékeztetett a 2010 óta történt változtatásokra, majd kiemelte, mindebből a legfontosabb a szolgálat. A közjó, s nem a magánérdek szolgálatában áll az új rendszer- tette hozzá. Dr. Puskás Tivadar polgármester folytatva a gondolatmenetet elmondta, most az állami funkciók visszakerülnek az államhoz. Szólt arról is, hogy a járásban dolgozók mintegy fele a polgármesteri hivatalból került át, és csak remélni tudja, hogy a jövőben is lelkiismeretesen végzik majd a munkájukat.

Bemutatkozott a hivatalvezető is

A járási rendszer elindulása bizonyítja a minőségi változást- üzent Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter. Levelét Ágh Péter országgyűlési képviselő tolmácsolta, melyből kiderült az is, hogy udvarias, barátságos, megbízható állammal találkozhatnak majd az emberek, de ehhez kell az is, hogy a hivatalban dolgozók lelkesen és felelősségteljesen végezzék a munkájukat.

Mielőtt a történelmi egyházak képviselői megáldották az épületet, bemutatkozott a Járási Hivatal vezetője, Görcz Gyula Csaba is. Valamennyi hivatalban megkezdődött a munka- hangsúlyozta.

Görcz Gyula Csaba 1962-ben született Szombathelyen. 1984-ben diplomázott a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán. 1984-től banki előadóként és főelőadóként dolgozott Szombathelyen több banknál. 1990-ben Tanakajd polgármesterének választották, mely tisztséget egészen 2006-ig töltötte be. 2008-ban az Allianz Hungária Biztosító Rt.-nél dolgozott üzleti vezetőként, 2009-ben a szombathelyi Markusovszky Kórház kontrolling ügyintézője lett. 2011-től a Vas megyei idősek otthonának volt pénzügyi és gazdasági igazgató-helyettese, 2012-től kinevezéséig pedig a Vas Megyei Intézményfenntartó Központ gazdasági ügyintézőjeként dolgozott. Házas, három gyermek édesapja.

 

A Szombathelyi Járási Hivatal székhelye: Szombathely. A szombathelyi járáshoz tartozó települések: Acsád, Balogunyom, Bozzai, Bucsu, Csempeszkopács, Dozmat, Felsőcsatár, Gencsapáti, Gyanógeregye, Horvátlövő, Ják, Kisunyom, Meszlen, Narda, Nárai, Nemesbőd, Nemeskolta, Perenye, Pornóapáti, Rábatöttös, Rum, Salköveskút, Sé, Sorkifalud, Sorkikápolna, Sorokpolány, Söpte, Szentpéterfa, Szombathely, Tanakajd, Táplánszentkereszt, Torony, Vasasszonyfa, Vaskeresztes, Vassurány, Vasszécseny, Vasszilvágy, Vát, Vép, Zsennye.

közösség

további frisss

lap tetejére