Telitalálatos az idei karneváli színdarab

kd. Fotó: Hornyák Emőke • 2016. augusztus 19., péntek •
És megértük, ahogy Jordán Tamás Boticelli-mintás surranóban űzi ki az ördögöt Nagy Ciliből. Ilyen volt szerintünk a Nem fizetek!
Telitalálatos az idei karneváli színdarab

A Savaria Történelmi Karneválra készített vagy hozott darab mindig más, mint amit a Weöres Sándor Színház falai között megszoktunk. Nekem idén tetszett, hogy ismerős arcok szórakoztatták a közönséget, szeretem Hernádi Juditot, de a tavalyi Mindent Éváról nem volt valami erős előadás, kicsit sem illett a karnevál stílusába. Ez a mostani, lüktető, ízig-vérig olaszos káosz viszont annál jobban.

A történet egy négytalálatos lottószelvény köré épül, amivel persze milliókat nyert a szerencsés. A szelvényt igaz, hogy Mario Bertolini adta fel, de a lottózó tulajdonosa, Fernando mégis úgy érzi, őt illeti a nyeremény, hiszen a számokat az ő megboldogult édesapja súgta meg Berolininek. A sztorit megkutyulja, hogy Bertolini éppen Fernando lányába, Stellába szerelmes. Azt már hozzá sem kell tennünk, hogy a szülők persze ellenzik a románcot. Aztán ott van Margherita, a szobalány, aki összeszűri a levet a mindenessel.

A lottóőrület, ami az egész mozgatója, jellemző a nápolyiakra, nagy hagyománya van az olasz városban. Eduardo De Filippo komédiája, Réthly Attila rendezésében viszont nyitott fülekre talált a szombathelyi közönség sorai között. A cselekmény elég pörgős ahhoz, hogy ne unatkozzon a néző és elég vicces ahhoz, hogy másfél órára kikapcsoljon a külvilágból. Ennyi és kicsivel sem több, de pont ezt keressük a karneválszínházban. Pillanatnyi felüdülést.

Tök jó volt a szereposztás, nehéz nem elfogultan beszélni Nagy Ciliről vagy Sodró Elizáról, de hangos nevetésben törtek ki a mellettem ülők, mikor megjelent Horváth Ákos és Endrődy Krisztián csíkos trikóban, enyhén maffiás beütéssel. Kálmánchelyi Zoli egy átváltozó művész, ahogy a lökött ügyvédet alakítja, elnéztem volna még egy ideig… Mertz Tibor is adta a mindenre elszánt apát és a ház urát. Egyedül az új tag, Gonda Kata volt vérszegény kissé, vagy a szerep nem állt jól neki, passz.

A prímet mégis Jordán Tamás vitte, aki egy mintás, Boticelli: Vénusz születése című festményével mintázott sportcsukában mászkált. A piát kicsit sem megvető papot imádta a közönség, főleg mikor kiűzte az ördögöt a depressziós feleségből, akit Nagy Cili alakított.

De hogy jön a darabhoz egy ördögűzés? A teljes poént nem lőjük le, mindenesetre meglepően vicces volt. A szelvény jogos tulajdonosa is a darab végéig várat magára, de a happy end nem marad el.

Szereplők:

Ferdinando Quagliuolo/Mertz Tibor
Concetta, a felesége/Nagy Cili
Stella, a lányuk/Gonda Kata
Aglietiello, mindenes Quagliuolóéknál/Jámbor Nándor
Margherita, szobalány/Sodró Eliza
Mario Bertolini/Balogh János
Erminia, a nagynénje/Németh Judit
Vittorio Frungillo/Horváth Ákos
Luigi Frungillo/Endrődy Krisztián
Carmela/Alberti Zsófi
Don Raffaele Console, pap/Jordán Tamás
Lorenzo Strumillo, ügyvéd/Kálmánchelyi Zoltán

Díszlet - és jelmeztervező: Takács Lilla
Kellékes: Móri Csaba
Súgó: Papp-Ionescu Dóra
Rendezőasszisztens: Balogh Lívia
Rendező: Réthly Attila

Bemutató: 2016. augusztus 19. 18 óra (esőnap: augusztus 20. 15 óra)

Az előadások időpontjai:

Augusztus 20. 18 óra (esőnap: augusztus 21. 15 óra)
Augusztus 21. 18 óra (esőnap: augusztus 23. 15 óra)
Augusztus 23. 18 óra (esőnap: augusztus 24. 15 óra)
Augusztus 24. 18 óra (esőnap: augusztus 25. 15 óra)
Augusztus 25. 18 óra (esőnap: augusztus 26. 11 óra)
Augusztus 26. 16.30 óra (esőnap: augusztus 27. 11 óra)
Augusztus 27. 16.30 óra (esőnap: augusztus 28. 11 óra)

 

kapcsolódó galéria


közösség

további frisss

lap tetejére