Pápai Joci nyolcadik helyen végzett az Eurovízión

Tóth Eszter fotó: internet, youtube.com • 2017. május 14., vasárnap •
Sok fekete meg fehér fellépőruha, melankolikus, ugyanolyan popdalok és kevés bevállalós produkció jellemezte az idén is baki nélkül lezajló dalversenyt. A portugál produkció tarolt, Pápai Joci 200 ponttal a nyolcadik lett.
Pápai Joci nyolcadik helyen végzett az Eurovízión

Szombat este kilenctől a Duna TV élőben közvetítette a hatvankettedik Eurovíziós Dalfesztivált, ahol a huszonhat versenyző közül hazánk küldötte, Pápai Joci nyolcadikként lépett az Origoval színpadra. A tavalyi versenyt az ukrán Jamala nyerte az 1944 című számával, így a tradíció és a szabályok értelmében 2017-ben Kijevben kapott helyet a rendezvény. Sok fekete meg fehér fellépőruha, melankolikus, ugyanolyan popdalok és kevés bevállalós produkció jellemezte az idén is baki nélkül lezajló dalversenyt. Végignéztem, és meg is írtam nektek mi történt, hátha véletlenül lemaradtatok volna róla!

A nézők köszöntése és a szabályok rövid felvázolása után a show a szokásos rendben zajlott, a fellépők rövid bemutatása után láthattuk a produkciókat. Személyes észrevételeim és benyomásaim következnek.

  • Úgy tűnik idén a fekete és fehér ruhák tarolnak a zenészek között, ugyanis az elsőként színpadra lépő izraeli fiú után egyből három hófehér ruhás produkciót láthattunk majd ismét egy fekete szettes csapat érkezett és a következő pár ruha sem volt kreatívabb.
  • A hetedikként fellépő moldáv Sunstroke Project már nem ismeretlen sem az Eurovizió rajongók, sem az internetezők körében, ugyanis hét évvel ezelőtti fellépésük sikeresen kitermelt egy mémet, amiből még egy tíz órás verzió is készült (epic sax guy néven érdemes rákeresni).  
  • Pápai Joci színvonalas előadása láthatóan megmozgatta a közönséget és minden elfogultság nélkül mondom, hogy az eddigi produkciók között messze ez volt a legemlékezetesebb.
  • Utánunk a nagy esélyesnek tartott vidám olasz előadás hozott egy kis színt az eddig kicsit diszkós, melankólikus vonalba és még egy gorillának öltöztetett táncost is láthattunk.
  • Az ausztrál-dán lány kicsit semmilyen popdala után egy lassú és unalmas (no meg megint fekete) portugál művet kaptunk, egy olyan előadóval, akinél komolyan aggódtam, hogy a nagy átélésben még valami baja esik. 

  • Az azerbajdzsáni énekesnő angol nyelven és angol szövegekkel összefirkált fal előtt egy lófejű (nyugi, nem sértegetni akarom, tényleg egy ló feje volt a létrán álló srácon) háttértáncossal mutatta meg mit tud. Az eddigiekhez viszonyítva a körítés kiemelkedően kreatív volt és a zene is dallamos.
  • Horvátország egy két különböző hangon éneklő nagytestű fiúval és vonósokkal támadt, Ausztrália (nem írtam el, ők is itt vannak) pedig egy tök átlagos nótát reprezentáló 17 éves tinisrácot állított a színpadra.
  • Görögországtól vártam volna egy jópofa kis pattogós produkciót, ennek ellenére csak egy diszkósított, érzelgős popnótát kaptunk egy hipnotikus arckifejezésű leányzótól.
  • A spanyol bongyorka egy kicsit latinos, kicsit Ed Sheeranos, de dallamos és élvezhető zenét hozott nekünk.
  • A norvég produkcióban a leglátványosabb a szintis srác maszkja. A zene felejthető.
  • A kis pihentető közjáték után az állandó vesztes angolok következnek, akik a tavalyi évvel ellentétben ezúttal egy számunkra (és az angolokon kívül szerintem mindenki más számára) ismeretlen wales-i énekes -színésznőt állított a színpadra, ki hitte volna, egy érzelmes pop nótával.
  • Így a 19. fellépőnél (aki amúgy Ciprus) tűnt fel, hogy egy csomó produkciónál nem is volt (vagy csak egy-kettő) háttértáncos. Megint feketében és megint popdal, de ez a földön fekvős, elmerülős látvány azért ütött.
  • A jódlizó románokban nagy bizodalmam volt, végre valami bevállalós, önmagunkból hülyét csinálós produkció!
  • A hosszúlábú angolul éneklő szőke csaj egy kis szürkeséggel törte meg a feketeséget.
  • A vége előtt négy számmal, az ukránok hozták az első rock nótát, bár nem túl zúzós, de kellemes felüdülés!
  • Belgium is feketében nyomul, a dal erősen Lana del Rey, de este kocsikázás közben szívesen hallgatnám.
  • Az Eurovízió legsikeresebb országa, Svédország egy nyolcvanas évek hangulatát idéző dallal állt elő egy rendkívül jóképű fiatalember előadásában. Végre mozogtak emberek a színpadon!
  • A bolgár versenyzőnél jöttem rá, hogy bizony én is öregszem, ugyanis egy kétezres születésű fiú koravén arckifejezéssel, rosszul gombolt fekete zakóban dalol a színpadon. Akármennyire is jó hangja van a srácnak, számomra visszatetsző egy ilyen komoly nóta, neki, ennyi idősen bolondoznia kellene…
  • Az utolsóként fellépő francia hölgy egy kimondottan jól összerakott nótával lépett színpadra. Nem lepődnék meg egy jó helyezésen.

Végre elkezdhettünk szavazni, amíg nyomkodjuk az appot, viszontláthatjuk Ruslanat (egy sok-sok évvel ezelőtti ukrán fellépő),  kaptunk egy egy érdekes ukrán produkciót, egy aranyos kislányt, a tavalyi gőztest a dalával, meg néhány közjátékot. A szavazáson mind a 42 ország részt vett, a portugál Salvador Sobral nagy fölénnyel nyerte az idei versenyt (nálunk is tarolt), Pápai Joci 12 pontot csak a horvátoktól kapott, azonban az összesítettben - a közönségszavazatok segítségével - 200 ponttal a  8. helyen végzett.

A 2017-es Eurovízió győztese

Az Euroviziós Dalfesztivált idén is a komolyság és a papírforma uralta, én hiányoltam a bulihangulatot és azt az igazi önfeledt mulatozást, ami tényleg összehozhatná ezt a sokféle nemzetet. Talán majd jövőre...

közösség

további frisss

lap tetejére