Costa Concordia, az igazi kísértethajó

blikk.hu • 2014. július 18., péntek •
A történelem legnagyobb tengeri mentő-akciójának köszönhetően a Concordia újra lebeg. Készen áll arra, hogy elhagyja a Giglio-sziget partvonalát, ahol Francesco Schettino (54) kapitány a sziklákra kormányozta. A Titanicnál is nagyobb, 290 méter hosszú és 115 tonna súlyú roncsot hétórás munkafolyamat során emelték fel két métert, ennyi hiányozott még, hogy vontatható legyen. Harminc lebegtető fémtartály és egy speciális tartó szerkezet tartja a víz felszínén. A tragédia óta most először nyílt rá lehetőség, hogy búvárruha nélkül bejárják a hajó teljes területét.
Costa Concordia, az igazi kísértethajó

A látvány kísérteties, és nyomasztó. Az elhagyott roncsban bizonyos részek érintetlenek, hiszen a balesetben a hajó oldalra dőlt, csak egyik fele ázott a tengerben. Ennek köszönhető, hogy a zongora kifogástalan állapotban csak arra vár, hogy leüljenek elé, és játszanak rajta. Egy szárazon maradt étteremben sértetlen boros palackok sorakoznak, és törött tányérok hevernek a padlón.
 A korábban víz borította, festett falú átriumban láthatóak a megrekedt liftek, melyek a pótgenerátor leállásakor adták meg magukat. Egy másik bárban lógó kábelek, leszakadt festmények, és üres székek emlékeztetnek a katasztrófára. A kabinokban az utasok ruhái, személyes tárgyai árulkodnak róla, hogy aki tudott, mindenét hátrahagyva menekült.
32 embernek, köztük egy magyar zenésznek nem sikerült időben felszínre jutnia. Az indiai Russel Rebello (33) felszolgáló holtteste valószínűleg még most is valahol a Concordia fedélzetén van, úgy tűnik, elkíséri utolsó útjára, a genovai dokkba, ahol szétszerelik a szebb napokat látott tengerjáró luxusóriást.

közösség

további frisss

lap tetejére