A németek nem szeretik a hirdetéseket

MTI, JZS • 2013. május 14., kedd •
Kampányt indított hat nagy német hírportál a hirdetésblokkoló alkalmazások használata ellen. A tegnap indult több hetes kampányban részt vesz a német online hírpiac csaknem valamennyi jelentős szereplője. Többek között a Spiegel Online, a Frankfurter Allgemeine Zeitung hírportálja, a Süddeutsche Zeitung portálja, a Die Zeit című hetilap hírportálja is.
A németek nem szeretik a hirdetéseket

A weboldalak a tartalom köré szerkesztett reklámokat láthatatlanná tévő programokat, az úgynevezett Adblockert használó olvasókat arra kérik, hogy távolítsák el az ilyen alkalmazásokat, vagy módosítsák a beállításokat. Hiszen ezzel az újságírók megélhetését veszélyeztetik. Az interneten elérhető hírportálok ugyanis ingyenesen elérhető információkat kínálnak minden böngésző számára. Az üzemeltetés fedezetét pedig a hirdetési bevételek adják. Hiszen valamiből akkor is fenn kell tartani a weboldalakat, és a szerkesztőségek alkalmazottait is.


Az akcióban résztvevők szerint az olvasók nagyjából negyede használ Adblockert, és az első nap tapasztalatai alapján a kampány fogadtatása vegyes. A Tagesspiegel című lap keddi beszámolója szerint a Spiegel Online-nál úgy látják, három csoportba lehet osztani a blokkolót használó olvasókat. Az első csoport tagjai megértően viszonyulnak a problémához és zokszó nélkül törlik, vagy módosítják az Adblockert. A második csoportba azok tartoznak, akiket annyira zavarnak a reklámok, hogy nem hajlandók változtatni a hirdetésblokkoló beállításain, a harmadik csoport tagjai pedig azt javasolják a szerkesztőségnek, hogy inkább vezessenek be valamilyen fizetős rendszert, és cserébe mondjanak le a hirdetésekről.

közösség

további frisss

lap tetejére