Indulás: már az első lépésnél gond volt
A megszokott menetrend helyett már az ábrahámhegyi állomáson kiderült: nincs vonat, csak pótlóbusz. Ez a jármű Balatonfüredig vitte az utasokat, ahol elvileg átszállhattak volna egy Budapestre tartó vonatra. Ám a szerelvény csak Csajágig vitte őket.
Zűrzavar Csajágon: kerítések, peron nélküli átszállás, esések
A vonat meghibásodása miatt az utasokat egy másik, három kocsiból álló vonatra irányították – a sínek túloldalára, peron nélkül. A vágányokat elválasztó kerítés miatt az utasok kénytelenek voltak poggyásszal, babakocsival, botra támaszkodva átvágni a murvás talajon. Egy idős férfi el is esett, más utasok segítették talpra.
Zárt ajtók, nyitott szájak
A Katica InterRégió zsúfolt volt, a beszállás stresszes, és – olvasónk szerint – egyetlen mosdó sem működött. Az utasok három és fél órás tortúra után, vécéhasználat nélkül érték el Budapestet. Egy fiatal lány a végén már zokogott a fájdalomtól.
A MÁV szerint nem volt hiba – de voltak haváriák
Megkeresésünkre a MÁV közölte: tudomásuk szerint minden járművön működtek a WC-k, és ha bármelyik meghibásodott volna, a fedélzeti számítógép jelzett volna. Az utazás nehézségeit műszaki hibákkal indokolták: Aszófőnél egy vonat állt le, majd Csajágon a Kék Hullám expressz mozdonya mondta fel a szolgálatot.
Végül mindenki célba ért – de milyen áron?
A MÁV és az Építési és Közlekedési Minisztérium egyaránt elnézést kért a kellemetlenségekért. Az érintett utasok számára viszont ez aligha kárpótlás azért a nyomorúságos délutánért, amit átélték.