Megmenekülhet a Metro körforgalom, és enyhülhet a terhelés a Zanati úton

há • 2021. november 26., péntek •
Három ajánlat érkezett a leendő szombathelyi északkeleti elkerülő út megépítésére kiírt közbeszerzési pályázatra, megkezdődhet a beruházást megelőző régészeti feltárás - - jelentette be dr. Hende Csaba a későbbi út nyomvonalán lévő területen pénteken.
Megmenekülhet a Metro körforgalom, és enyhülhet a terhelés a Zanati úton

- Szombathely múltját és jövőjét az utak határozzák meg. Ezek között belső és tranzit utak is vannak, és olyan is, amely egyszerre tölti be mindkét funkciót. Ilyen lesz az északkeleti elkerülő út is - fogalmazott a helyszínen az országgyűlési képviselő. Elmondta, a leendő út befogadja majd a Kőszeg felől a gyorsforgalmi úton érkezők forgalmát, a Bucsu felől érkezőket, illetve a Puskás Tivadar utca teherforgalmát is, hiszen egy vasúti felüljáró révén ennek az utcának a kikötését is tartalmazza majd a beruházás - tudtuk meg. - Így az út részben tehermentesíti majd a Zanati utat, és fellélegezhet a Metro áruháznál lévő körforgalom is.

- Kardinális fontosságú útépítésről van szó egyrészt az átmenő forgalom, másrészt a Szombathelyen élő emberek hétköznapjai szempontjából, akiknek a közlekedése gyorsabbá, kényelmesebbé, biztonságosabbá válik

- tette hozzá dr. Hende Csaba.

Hosszú ideje zajlik egyébként a 6,2 kilométeres szakasz megépítésének előkészítése, ahogy a Szombathely-Kőszeg, illetve a Szombathely-Egyházasrádóc közötti gyorsforgalmi út előkészítése is. Most azonban döntő szakaszába érkezett a munka. - A régészeti feltárás megindulásával megjelentek az első munkagépek a terepen, miután november 11-én a közbeszerzési pályázatra beérkezett ajánlatok is ismertté váltak. Három érvényes pályázat van, 37 milliárd és 42 milliárd forint közötti összegekkel.

Ezt a 40 milliárd forint körüli összeget egyébként a kormány garantáltan vállalta egy tavaly decemberi kormányhatározatban, méghozzá magyar forrásból, az Európai Unió ugyanis nem finanszíroz útépítést

- ismertette a helyzetet a politikus, aki elmondta azt is, hogy a győztes pályázat kiválasztása után egy újabb kormányhatározattal biztosítják majd a fedezetet a munkálatokra.

A kivitelezővel kötendő szerződés szerint 30 hónap lesz arra, hogy az út elkészüljön, tehát várhatóan 2024 végén már járható lesz az új északkeleti elkerülő út.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. képviseletében Vizi Norbert volt jelen a sajtótájékozatón. Megtudtuk: a 87-89. sz. főutak fejlesztése körülbelül 6,2 km hosszon történik majd meg, nyomvonala az M86 autóút – 87. sz. főút részben különszintű csomópontjától indul északi irányba 2x2 sávos kialakítással. A nyomvonal - elérve a Söptei úti különszintű csomópontot – a továbbiakban 2x1 sávval folytatódik a szombathelyi repülőtér és a szombathelyi beruházási terület között nyugati irányba, és csatlakozik a 87-89. sz. főutak meglévő körforgalmi csomópontjába. A Söptei úti csomópontnál különszintű kerékpáros átvezetés lesz a pálya alatt, míg a 2x1 sávos 89. sz. főúti szakasz esetében egy szintbeli csomópont is megtervezésre kerül – biztosítva az ipari területek megközelítését - derül ki a fejlesztés leírásából. Az előkészítés magában foglalja a Puskás Tivadar utca kikötését is, különszintű átvezetéssel a meglévő 87. sz. főút irányába. Várhatóan 2022. I. negyedévben megtörténhet a szerződés aláírása. A kivitelezésre a szerződés hatályba lépésétől számítva 30 hónap áll rendelkezésre, így a kivitelezési munka várhatóan 2024. III. negyedévben fejeződhet be.

közösség

további frisss

lap tetejére