Légy ott testileg és lelkileg az edzésen, fejleszd ki a nagy fokú koncentrációt!

szponzorált tartalom (x) • 2020. október 18., vasárnap •
Modern világunkban manapság rengeteg inger ér bennünket, amelynek feldolgozása szinte lehetetlen. Temérdek információ, amelynek nagy része nem fontos az életünk szempontjából, azonban ma már nem lehet úgy végighaladni az utcán, hogy kizárod a felesleges reklámokat.
Légy ott testileg és lelkileg az edzésen, fejleszd ki a nagy fokú koncentrációt!

Ennek és az irodai munkavégzés megerősödésének hatásaként szellemileg nagyon is igénybe van éve a modern ember, és így sokszor úgynevezett robotpilóta üzemmódba kapcsol, azaz szinte úgy végzi koncentráció nélkül a feladatokat, mintha ott sem lenne. Azonban nem csak saját tudatosságunk növelése érdekében, de a hatékony edzés elérése érdekében is lényeges a koncentráció fenntartása.

Miért fontos, hogy szellemileg is koncentrált legyél?

Számtalan oka van annak, hogy miért is érdemes úgy edzeni, hogy agyilag is ott vagy, és koncentráltan készíted elő a mozdulatsort. Mivel a mindennapok legtöbb esetben a rohanásról és a rutinok betartásáról szólnak, így sokszor azt sem tudja az ember, hogy hogyan került arra a bizonyos helyre, milyen volt az étel íze, amit elfogyasztott, vagy hányszor ismételte meg az adott gyakorlatot a teremben.

Az edzőterembe érve meg kell próbálnod kizárni a rengeteg őrjítő gondolatot, és arra koncentrálni, ami itt és most van. Nem arra, hogy mit szólt a főnököd a munkában - legyen az pozitív vagy negatív visszacsatolás -, nem arra, hogy mit fogsz enni, ha hazaérsz, vagy hogy vajon mi lesz az esti sorozatod végkimenetele. 

Testileg és szellemileg is a teremben kell lenned ahhoz, hogy hatása legyen az adott mozdulatsornak, és hogy hozzájárulj tested fejlődéséhez. Tudatosan kell figyelni az adott mozdulatsor helyes végrehajtását, az igénybevett izom megfeszülését, és gondolatban végigkísérni a mozgást. Így érheted csak el a kívánt hatást, és kerülheted el a felszínes edzést és rosszul berögzült, automatikusan végrehajtott mozdulatokat. 

Milyen technika lehet a megoldás?

Dekoncentráltan könnyen eljuthatsz oda, hogy egy rosszul berögzült mozdulat hatásaként kétfázisú vagy másodszándékú mozgást végzel el, amely küzdősport esetében akár a vesztedet is jelentheti, mivel ezzel a felesleges kis mozdulattal ellenfeled előre megláthatja célodat, és kivédheti mozdulatodat. 

A keleti harcművészetekben a mesterek nagy jelentőséget tulajdonítanak a magas fokú koncentrációnak, így a sportolókat megkérték, hogy edzés előtt érjenek oda korábban a Dojo-ba annak érdekében, hogy szellemileg is megérkezzenek és ráhangolódjanak az edzésre, megnyugtassák nyüzsgő tudatukat. Ehhez megfelelő eszközként szolgál a Mokuso, azaz a meditáció-koncentráció egyaránt.

Amennyiben szeretnél többet megtudni az edzés előtti felkészülésről és a teljes koncentráció elsajátításáról, akkor keresd fel a SamanSport.hu weboldalát, ahol számos hasznos tippel és tanáccsal gazdagodhatsz.
 

TOP

közösség

további frisss

lap tetejére