Putyin is rápillantott, még B+Cross néven
A modell prototípusát még Vlagyimir Putyin is szemügyre vette januárban, igaz, akkor még B+Cross néven. Most viszont a Szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórumon már véglegesített formájában mutatták be, „Azimut” néven – legalábbis egyelőre. A márkanevet a Lada dolgozóinak szavazása döntötte el, de a névhasználati jogért még folyik a harc: a Roszpatent ugyanis elutasította a védjegykérelmet, mivel a név már foglalt a luxusjachtokat és motorcsónakokat gyártó cégek körében.
Vesta-alapokon, új köntösben
Bár az Azimut nem teljesen nulláról indult – az ismert Lada Vesta padlólemezére épült –, közel 1000 új alkatrészt terveztek hozzá, köztük egy teljesen új hátsó felfüggesztést. A tető magasabb lett, a beszállás kényelmesebb, az autó karaktere pedig egyszerre városias és terepképes. A hasmagasság 208 mm, rövid túlnyúlásai és erős lökhárítói pedig felkészítik a komolyabb útviszonyokra is, még ha csak elsőkerék-hajtásos is.
Orosz szoftver, orosz utakra szabva
Az utastérben egy új, érintőképernyős fejegység kap helyet, ami a hazai fejlesztésű Sber szoftverplatformot futtatja. Ez azért fontos, mert nem függ a szankciók miatt korlátozott nyugati szolgáltatásoktól. A navigáció például automatikusan vált online és offline mód között a térerőtől függően – ami a végtelen orosz vidéken nem kis előny.
Extrák, ahogy a nagykönyvben meg van írva
A Lada Azimut már alapáron is bőkezűen felszerelt:
– LED-es fényszórók
– kulcs nélküli bejutás és indítás
– tolatókamera
– érintőképernyő
– és választható extrák közt ott a nyitható üvegtető, körkamera, kétzónás klíma is.
Háromféle motor, hazai és „baráti” forrásból
A motorpaletta is sokszínű:
-
1.6 literes 120 lóerős benzines,
-
1.8 literes 132 lóerős,
-
valamint egy később érkező, 1.5-ös, 150 lóerős turbómotor hagyományos automatával – ez utóbbit egy külső partner szállítja.
A váltók közt lesz 6 fokozatú kézi és a kínai WLY gyártotta fokozatmentes automata is.
Mi jöhet még?
Makszim Szokolov, a Lada első embere szerint az árak még nincsenek kőbe vésve, de olcsóbb lesz, mint bármelyik kínai konkurens. És hogy mit ígérnek az oroszok? Egy hazai fejlesztésű, modern, megbízható és elérhető SUV-ot, ami nem csak a sztyeppén, de a belvárosi aszfalton is megállja a helyét.