Így kell csinálni: a franciák elérték, hogy az Amazon külön oldalt indítson a helyi, nemzeti termékeknek

• 2021. október 17., vasárnap •
Külön oldalt indított a Franciaországban gyártott termékeknek hétfőn az Amazon internetes kiskereskedelmi vállalat francia nyelvű oldalán, miután a koronavírus-járvány felerősítette a hazai termékek iránti keresletet Franciaországban.
Így kell csinálni: a franciák elérték, hogy az Amazon külön oldalt indítson a helyi, nemzeti termékeknek

A Fabriqué en France (Franciaországban gyártott) megjelölésű termékek oldala az amazon.fr nyitóoldaláról érhető el, és mintegy 230 ezer terméket kínál a játékoktól kezdve az írószereken át a higiéniai és a barkácsolási cikkekig.

Az internetes értékesítési cégnek már korábban is voltak hasonló kezdeményezései; 2018 novemberében indította el a termelők üzletét, ahol Franciaországban gyártott élelmiszeripari termékeket árusít, 2020 novembere óta pedig a francia vállalkozók butikja oldalon a francia kis- és középvállalkozók által kínált termékeket mutatja be.

„A jobb hozzáférés biztosítása a kézműveseknek, a termelőknek, a start-up cégeknek és mindenféle méretű vállalkozásoknak újabb bizonyítéka a francia gazdaság iránti elköteleződésünknek” – idézte közleményében Zena Siraudin értékesítési igazgatót az Amazon.

A koronavírus miatti általános karantén alatt Franciaországban felerősödött a hazai termékek iránti kereslet.

Egy januárban közzétett felmérés szerint a franciák negyede jelezte, hogy a pandémia alatt a helyi termelők árucikkeit részesítette előnyben. Emiatt a nagyobb áruházláncok (Auchan, Carrefour, Intermarché) is különböző módokon támogatták a helyi termelőket és termékeket.

Az Amazon rendszeresen helyezi előtérbe a kis és közepes francia vállalkozásokat, amelyek szívesen forgalmazzák termékeiket az internetes értékesítési oldalon, miközben más francia kereskedelmi hálózatok azzal vádolják az Amazont, hogy az internetes kereskedelemben egyre nagyobb teret nyer, s emiatt

a lezárások alatt bojkott-kampányok is indultak a cég ellen.

Egy évvel ezelőtt Zöld-párti és baloldali francia városvezetők, élükön Anne Hidalgo párizsi főpolgármesterrel, valamint a kulturális élet szervezetei és közszereplők petícióban kérték a franciáktól, hogy ne az Amazon internetes oldalon intézzék a karácsonyi vásárlásaikat, inkább a lakhelyükhöz közeli üzletekben vásárolják meg az ajándékokat.

(MTI, címlap: Benoit Hamon volt oktatási miniszter, a Francia Szocialista Párt korábbi elnökjelöltje bort kóstol a párizsi nemzetközi mezőgazdasági vásáron 2017. március 2-án. MTI/EPA/Christophe Petit Tesson)
Forrás: mandiner.hu

közösség

további frisss

lap tetejére