Egyre több úgynevezett adathalász üzenet létezik és érkezik nap mint nap a postafiókokba, amelyek sokszor fizetési felszólítással vagy a szolgáltatás kikapcsolásával fenyegetnek, a csalók az érintett személy ijedtségét használják ki, hogy megszerezzék a bankkártyája adatait - írja az Origó.
A legújabb csalási kísérletek azonban éppen ellenkezőleg, pénzvisszatérítés ígéretével próbálják megszerezni az ügyfelek adatait. Ezeken a megtévesztő, hamis értesítőkön a „Visszatérítés” linkkel a csalók a saját oldalukra irányítják az ügyfeleket, hogy ott megszerezzék a bankkártyájuk adatait
– hívja fel a figyelmet közleményében az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
Fontos, hogy az MVM Next visszatérítési gyakorlata természetesen nem egyezik a csalók által küldöttekkel. Ha az elszámolás eredményeként az ügyfél szerződéses folyószámláján túlfizetés mutatkozik, vagy a számlakifogása eredményeképpen visszatérítés illeti meg, akkor alapesetben
az összeget az MVM Next vagy beszámítja a felhasználó lejárt tartozásába, vagy – eltérő rendelkezése hiányában – a következő számláiban elszámolja.
Ha az ügyfél szeretné a túlfizetés összegét visszakapni, akkor arról külön kell rendelkeznie. Igényelni személyesen, írásban és telefonon keresztül is lehetséges.
Az MVM Next online ügyfélszolgálati oldalán a társaság sosem kéri a bankkártya adatok megadását. Azokat minden esetben csak a biztonságos banki felületre történt átirányítást követően, gázszámlák esetén a CIB bank felületén szükséges beírni.
Az MVM Next elhatárolódik minden, nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik az illetékes hatóságokkal.
A legújabb adathalász kísérletről készült minta megtekinthető a vállalat Facebook oldalán is, illetve tájékoztatásul alábbi is közöljük:
Forrás: origo.hu
Fotó: Igor Stevanovic / AFP/Science Photo Library