Áprilisban összesen 242 728 személygépkocsit regisztráltak Németországban, ami csaknem megegyezik az egy évvel korábbi adattal. Ezek közül 18,8 százalék volt akkumulátoros elektromos jármű (BEV), ami a tavalyi adat másfélszerese, 10 százalék pedig plug-in hibrid (PHEV) volt, ami 60,7 százalékkal több az előző évhez képest – számolt be a CarNewsChina a Német Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) új járműregisztrációs adataira hivatkozva. A kínai autók közül pedig nem a BYD adta el a legtöbben a német autópiacon.
A kínai autók közül nem a BYD adta el a legtöbben a német autópiacon
Idén áprilisban Németországban 1566 BYD járművet regisztráltak, ami 94,5 százalékos növekedés a márciusi 805-höz, és 756 százalékos emelkedés a tavaly áprilisi 183-hoz képest. Ez a BYD legjobb eredménye 2023 augusztusa óta.
Ennél azonban volt autógyártó, ami jobban teljesített. Az első az MG lett 1 747 regisztrált járművel. Ez 16,8 százalékos csökkenés a márciusi 2100-hoz képest, de 34 százalékos növekedés a tavalyi áprilisi 1304 darabhoz viszonyítva. Az MG autógyártó PHEV és belső égésű motoros modelleket is eladott. Ez pedig szép teljesítmény tekintve, hogy az MG járműveire összesen 45,3 százalékos uniós vám vonatkozik.
A harmadik legtöbb személygépkocsit a Leapmotor értékesítette a Stellantis támogatásával. A vállalat 314 jármű adott el, ami 5,4 százalékos csökkenés a márciusi 332-höz képest. A gyártó 2024 novemberében jelent meg a német piacon.
A Tesla ugyanakkor nagy visszaesést szenvedett el a 885 forgalomba állított járművével, ami 45,9 százalékos csökkenést jelent.
Forrás:vg.hu