Az önindító felújításának menete

• 2021. július 13., kedd •
Az önindítónak három fő része van. Az egyik a behúzótekercs vagy mágneskapcsoló. Miután a gépjárművet az indítókulccsal elindítjuk, a mágneskapcsoló berántódik a feszültség alá kerülő csatlakozónak köszönhetően. Ezzel párhuzamosan az indítómotor áramköre záródik.
Az önindító felújításának menete

A bendixnek is jelentős szerepe van. Ez az alkatrész felel azért, hogy a motor elindulását követően az önindító leálljon. Helyileg az önindító tengelyén található, kapcsolódik a lendkerék fogaskoszorújába.

Fontos, hogy a bronzkefék ne legyenek elkopva, máskülönben hibát okozhatnak. Ügyelni kell arra, hogy megfelelő legyen a kefék nyomórugójának a nyomóereje, máskülönben az alkatrész cserére szorul.

Ezek az önindító felújításának fő lépései

Először is a szerelők megbontják az alkatrészt, majd szétszerelik. Ezt a mechanikai és vegyszeres tisztítás követi. A hiba feltárásának érdekében műszeres bevizsgálást hajtanak végre a szakemberek.

Amennyiben lehetséges, az alkatrészt általában felújítják. Ehhez ki kell cserélni a perselyeket, valamint a tűgörgős csapágyakat. A mágneskapcsolókat, ha lehet, felújítják, ha nem, akkor cserélik. A következő lépés a forgórész felszabályozása és a bronzkefék cseréje.

Ha e fenti lépések végrehajtásra kerültek, akkor jöhet az önindító összeszerelése. A próbapadi teszt és a beállítások finomhangolása szükséges a hibátlan eredmény érdekében.

Ezt tegye, ha szeretné felújítani a kocsi önindítóját

Ha szeretné autója önindítóját felújítani, mi sem egyszerűbb. Hívja a Tamorint telefonon, és egy futár ingyen házhoz megy a problémás alkatrészért. Ezt követően a cég szervizébe szállítja azt, ahol alaposan bevizsgálják a már fent leírt módon.

Ha a szerelők elvégezték a vizsgálatot, akkor fel fogják hívni Önt, hogy mire jutottak. Ha a generátor jó, akkor csak a bevizsgálás árát kell megtéríteni. Ellenkező esetben, azaz ha a generátorral probléma van, akkor vázolni fogják a szakemberek a megoldási lehetőségeket. Hogy mi ez a három opció, arra még visszatérünk.

Ha eldöntötte, melyik megoldást szeretné, akkor miután a munkálatokkal elkészülnek a szakemberek, visszaküldik az alkatrészeket az Ön autószerelőjéhez. Mellékelik a garancialevelet és a számlát is, amit mindenképpen érdemes megőrizni legalább egy évig, amíg a szavatossági igényeket érvényesíteni lehet e dokumentumok birtokában.

Felújítás, cseredarab vagy új?

Amint említettük, részletezzük, mi az a három megoldás, ami közül alapesetben választani lehet. Ha szóba jöhet a felújítás, érdemes azt választani, mert ár-értékben verhetetlen megoldás.

Ha ez nem lehetséges, akkor a cseredarabot kínálják fel általában. Ez akkor ideális választás, ha a termék mechanikai sérülést szenvedett. Abban az esetben is a cseredarabbal lehet elhárítani a hibát, ha nem lehet a javításhoz alkatrészt rendelni, vagy ha a felújítás miatt megnövekszik a várakozási idő.

Amennyiben az eredeti alkatrész javíthatatlanul rossz, akkor új alkatrészt szoktak küldeni. Ez történik akkor is, ha olyan típusról van szó, amit nem lehetséges felújítani, vagy nincs hozzá alkatrész.

közösség

további frisss

lap tetejére