Az 1000 kW-os töltési sebesség kétszer olyan gyors lenne, mint a Tesla feltöltői, amelyek legújabb verziója akár 500 kW-os töltési sebességet is kínál. A gyorstöltési technológiát kulcsfontosságúnak tekintik az elektromos járművek elterjedésében - írja az Origó.
„Annak érdekében, hogy teljes mértékben megoldjuk felhasználóink töltési szorongását,
arra törekedtünk, hogy az elektromos járművek töltési ideje olyan rövid legyen, mint a benzines járművek tankolási ideje. Ez az első alkalom az iparágban, hogy elértük az 1 megawattos töltési teljesítményt”
– mondta Wang Chuanfu, a BYD alapítója, elnöke és vezérigazgatója. Bejelentette, hogy több mint 4000 ultragyors töltőpontot építenek ki Kínában.
A cég nem határozta meg az időkeretet, sem azt, hogy mennyi pénzt szán a töltők építésére.
A BYD-tulajdonosok eddig nagyrészt más autógyártók töltőállomásaira vagy külső szolgáltatók által üzemeltetett nyilvános töltőoszlopokra hagyatkoztak járműveik töltéséhez.
A "Szuper e-platform" néven bejelentett töltő képességeit kezdetben két új elektromos jármű tudja csak kihasználni: a BYD Han L szedán és BYD Tang L nevű SUV - számolt be róla a The Guardian.
Forrás: origo.hu