Munkacsoport alakult: szorosabb kapcsolat Szombathely és Felsőőr között

EB • 2013. március 26., kedd •
A határok teljes eltüntetése és közös együttműködési megállapodás kötése a célja annak a közös munkának, mely ma ténylegesen is megkezdődött Szombathely és Felsőőr között. A két város polgármestere és alpolgármestere sajtótájékoztatón számolt be a részletekről.

Felsőőr 1983 óta testvérvárosa Szombathelynek, de most ez a régre visszanyúló kapcsolat új minőséget kap, a két város ugyanis közös munkacsoportot állított fel, hogy kidolgozzák a 2014- 2020 közötti időszak lehívható európai uniós pályázatainak alapjait- mondta dr. Puskás Tivadar polgármester. Georg Rosner, Felsőőr polgármestere is örömét fejezte ki. Mint mondta: gazdasági, kulturális és képzési oldalról egyaránt új felületet kaphat a partneri viszony. A cél az, hogy a gyerekeink ne is tudják, hogy egyszer határok választottak el bennünket - fogalmazott.

Ezt erősítette meg beszédében Lazáry Viktor alpolgármester is. Kifejtette:  az Európai Unió ma már nem határokban gondolkodik, és az fog nyerni, aki felismeri a régió adta lehetőségeket. Szombathely ebből a szempontból nagyon jó helyzetben van, és erre az elvre, szemléletmódra épül a nemrégiben kormányhatározatban is rögzített Nyugat - Pannon Járműipari - és Mechatronikai Központ is.

Az alpolgármester hangsúlyozta: ma először ült össze a munkacsoport, egy hónapon belül közös munkatervet dolgoznak ki, majd együttműködési megállapodást írnak alá.

Újra járna a Pinka völgyi vasút

Felmerült a hosszú távú településfejlesztési koncepciókon keresztüli közös, hosszú távú térségfejlesztés, a kulturális és turisztikai értékeink közös hasznosítása, de a legfontosabb feladat a megfelelő infrastruktúra megteremtése - hangsúlyozták a résztvevők.


Fotó: Nagy Tamás (iho.hu)

A II. világháború óta szünetel a határátmeneti forgalom a Szombathely–Bucsu–Rohonc (Rechnitz)–Felsőőr (Oberwart) vasútvonalon, hiányzó láncszem közel 20 kilométeres pályaszakasz Pinkaóvár (Burg) és Szombathely között. Egy 2009-es cikk beszámolója szerint optimista számítások szerint a megvalósítás megközelítőleg 150 millió euróba kerül, a kivitelezés várható időtartama 3-4 év.

A régi vonal visszaállítására rengeteg terv készült már, most az lesz a feladat, hogy ezeket összehangolják a jelenlegi elképzelésekkel, mondta Lazáry Viktor, aki úgy véli, 2014 és 2020 között megindulhat a több százmilliós beruházás.

közösség

további frisss

lap tetejére