Veterántól a hibridig

Szita Róbert - Hornyák Emőke • 2016. április 15., péntek •
1955-ös kerékpár-matuzsálem, 407-es Moszkvics, Triumph Spitfire és Skoda 105-ös a múltból, egy hibrid Toyota Auris pedig a jelenből tűnt fel azon a járműkiállításon, melyet szakmai nap keretében pénteken rendeztek a Savaria Közlekedési Szakképző Iskola és Kollégiumban. Emellett persze a mérnöki órára is bekukkantottunk.
Veterántól a hibridig

A járműkiállítás ünnepélyes megnyitóján, még a motor-és autógyűjtemény megtekintése előtt Sümegi Tamás igazgató köszöntötte a megjelenteket. Hende Csaba országgyűlési képviselő és Koczka Tibor alpolgármester jelenlétében mondta el, hogy a nemrég 60 éves születésnapját ünneplő iskolában már hagyomány évek óta a szakmai nap, ami idén is a közlekedéshez kapcsolódik. 

A kiállítást megnyitó Hende Csaba országgyűlési képviselő kiemelte, hogy a kiváló és modern műszaki fejlesztések és megoldások előtt az emberi tényező, vagyis a jelenkor diákjai képviselik az igazi értékeket. Hozzátette, hogy Magyarország modernkori gazdaságának sikertörténete a gépjárműipar, hiszen a sok százezer főt foglalkoztató iparág fontosságát a kormány is elismerte már, ráirányítva a figyelmet az emberi tényezőkre, a mérnökökre és a szakmunkásokra.  
Szombathelyen csaknem megduplázódott a helyi adóbevételek mennyisége. A városban majdnem kétszer akkora értéket állítanak elő, mint korábban, egyetlen gát a szakképzett munkaerő hiánya. Olyan tudást szerezhetnek az itt végzett diákok, mellyel lehetővé válik, hogy a város tovább fejlődjön – tette hozzá Hende Csaba. 

Koczka Tibor alpolgármester köszöntőjében felelevenítette első autójának 27 évvel ezelőtti megvásárlását, de beszélt az egykori piros Dacia típushibáiról és arról a rengeteg tudásmennyiségről is, melyet azért szükséges felszívni, hogy a magyar kreativitás és találékonyság a fantasztikus gyorsasággal fejlődő autóiparban arathasson sikereket. 

A járműkiállítás létrejöttét, azon belül is a veterán motorok felsorakozását az egykori savariás diák, Virág Árpád segítette.  
Az 1975-ben befejeződött magyar motorgyártás történetét reprezentáltuk azzal, hogy elhoztunk egy Dongó segédmotort abból a sorozatból, melyből egyébként anno mintegy 375 ezer (!!!) darab készült el. Emellett egy 60 esztendős kerékpár, illetve Csepelek, sőt egy- és kéthengeres Pannóniák is megtekinthetőek itt – nyilatkozta honlapunknak a motorkerékpárok megszállott gyűjtője.

A kiállításon persze a legmodernebb sportmotorok és a Magyar Veterán Autó-motor Klub szervezésében a dicső múlt gépjárművei, Moszkvics 407-es, Barkas, Skoda 105-ös, Toyota Starlet, Opel Vectra és Astra, DAF 44-es mellett egy Triumph Spitfire MK 4-es is feltűnt.
1,5-ös benzinmotorral készült, 72 lóerős, az 1970-es 80-as években menő volt, a hölgyeknek készült, pedig egyáltalán nem kényelmes - kalauzolt Kalányos György, a Savaria Közlekedési Szakképző Iskola diákja, akinek a Barkas tetszett a legjobban. 

A szakmai napon tengelykapcsoló technika órát láthattunk. A kollégium épületben a 12., 13. és 14. évfolyamos autószerelő, - gépész, - és autóelektronikai szerelő osztályok diákjainak az LuK Savaria Kft.-től érkezett Mucsi Máté csoportvezető tartott mérnöki órát, majd a legmodernebb hibrid technológiát is bemutatták. A Toyota Autófókusz Kft. bemutató óráján Cseri József ügyvezető beszélt a Toyota Auris Sporthybrid típusról. 


A rendezvény önkormányzati pályázati támogatás felhasználásával valósult meg. 

 

kapcsolódó galéria


közösség

további frisss

lap tetejére