Már az álmainkban is reklámokat nézetnek velünk?

frisss.hu, 24.hu • 2016. január 22., péntek •
Mutatjuk a jövő hirdetési módszerét – videókkal.
Már az álmainkban is reklámokat nézetnek velünk?

A Studio Smack nevű cég készített nemrégiben egy olyan üdítőital reklámot, amely a jövő hirdetési felületét mutatja meg, ami nem más, mint a mi agyunk, alvás közben. Igaz, hogy az álmainkban landoló reklámok ötlete nem új keletű, mégis úgy tűnik, most lép majd be igazán életünkbe. A kérdés persze az, hogy jó-e ez nekünk, illetve tehetünk ellene bármit is?

Elsőként a Futurama rajzfilmsorozat a Lightspeed Brief boxeres jelenetekkel, majd a Transmetropolitan cyberpunk képregénysorozat az úgynevezett „buybomb” nevű reklámokkal alkalmazta azt a fajta hirdetést, aminek a lényege, hogy bár ébren nézzük őket meg, annyira túltöltik az agyunkat, hogy a felhalmozódott ingerek csak később, álmunkban bomlanak ki agyunkban. Itt egy rövidfilm, ami szemléletesen bemutatja, milyen az, amikor a jelenlegi marketingeszközök nyújtotta lehetőségeken túl a készítők megpróbálnak a tudatalattinkig lenyúlni.

 

Az úgynevezett kompresszált hirdetési megoldások azok, amelyek rendkívül rövid megjelenésük miatt nem égnek be figyelmünkbe, de agyunk azért regisztrálja őket. Az első ilyen reklám 1988-ban jelent meg, majd a későbbiekben a Super Bowl közben sugároztak pár képkockából álló hirdetéseket. A tévés hirdetések mellett megjelentek az anim GIFes üzenet-villogtatások is, amelyek 10-40 millszekundumig dobtak fel vásárlásra ösztönző feliratokat. Richi Jennings, rendszerbiztonsági kutató blipvert-nek nevezte el ezeket az anim GIFeket. A jövő reklámja:

.

Úgy tűnik, a mostanra beérni látszó új marketingeszköz hatékony, mert bár tudományos kutatási eredmények nem állnak rendelkezésre, egyre többen nyúlnak a XXI. századi módszerhez. Álmainkat, mint megvehető terméket a Strange Days című filmben már láthattuk, igaz, abban a következményekről is esik pár szó…

Érdekes lesz majd, ha elterjedésüket követően otthon, a tévé előtt ülve szelektálnunk kell a reklámblokk alatt, hogy miket szeretnénk megnézni és miket nem, egyszerűen azért, mert mondjuk nem egy mosószerrel, vagy különböző biztosítási fajtákkal szeretnénk álmodni…

közösség

további frisss

lap tetejére