Lezárták az Aranypatak hidat - két hét türelem kéretik

H.Maja • 2015. április 21., kedd •
Tegnap óta 6.30 - 13.30-ig minden nap zárva lesz a nagy forgalmú fahíd, a felújítás elkerülhetetlen. Pont, mint két éve. Meg azelőtt. Meg azelőtt….
Lezárták az Aranypatak hidat - két hét türelem kéretik

Április 20-án kezdődtek a munkálatok, melyek során a Liget utcai, közkedvelt Aranypatak híd megsérült fapallóinak, rögzítő csavarjainak, illetve a fapallókat tartó szögvas keret cseréjére kerül sor. A kivitelezést a SZOVA Zrt. végzi.

A Csónakázó tó „mögötti”, a Dolgozók útja felé tartó forgalmat segítő fahíd úgy tűnik krónikus betegsége a város közlekedésének. Szinte minden évben le kell zárni, és elemeket cserélni, csavarokat újra húzni és hasonlók. Nyilván, ezt az egyébként is kis teherbírású – 2.5 t korlátozás van érvényben – fa pallójú hidat jóval kisebb forgalom elviselésére tervezték építésekor. Az is biztos, hogy maga a szerkezet sem lehet olyan strapabíró, mint a város többi hídja. Sőt, még azt is érti az ember, hogy a fa pallókat nem lehet tartósan úgy rögzíteni, hogy ne kezdjenek el mozogni. Csak azt az egyet lenne jó hinni, hogy azért valami megoldást mégiscsak ki lehet(ne) találni az új híd építésén túl a szinte évenkénti felújítás elkerülésére.

Mert egy teljesen új híd építésének terve régóta ismert. Igaz, kicsit feljebb, a mostani gyalog híd mellé álmodták meg a strapabíró, modern hidat a tervezők, ennek viszont a Liget utcai csatlakozása jelentene bonyodalmat. Ugyanakkor, miután tényleg évtizedes a felismert probléma, biztosan létezik legalább a fejekben az a technológia így a 21. század elején, ami a mostaninál időtálóbbá tenné ezt a „mi kis szeretett Aranypatak hidunkat”.

Ja, hogy pénz kérdés ez is? Lehet. Akkor meg érjük be annyival, hogy míg 2007-ben még másfél hónapra volt szükség egy hasonló javítási ciklushoz, ez az idő azóta jelentősen lerövidült. Két hetet meg kibírunk, ugye?

Csak úgy eszembe jutott, hogy szomszédunknál az Alpok hegyvonulatain átívelő közutak hídjai – és itt nem csak az autópályákéra, hanem a miénkhez hasonló, kis hidakra is gondolok - minden bizonnyal nem kis kihívást jelentenek a tervezőknek, kivitelezőknek egyaránt. Igaz, forráshiányban sem szenved a világ gazdaságilag egyik legfejlettebb országa. Mégis érdekes, ha ott „megépül valami”, avagy felújítanak mondjuk egy hidat, akkor valószínű a következő hasonló beavatkozásra csak jó pár év múlva kerül majd sor.

Íme, egy híd, elég magasan, a korábbit váltotta 2012-ben. Megépítették, fa pallók vannak rajta, 7.5 tonna a korlátozás, és semmi baja. 

                                   

közösség

további frisss

lap tetejére