"Egyre magabiztosabb lettem, ahogy egyre több kilótól megszabadultam" - Falusi Gábor interjú

NagyRobert - Fotó: Hornyák Emőke • 2017. január 11., szerda • 14:03 •
Ha életmódváltás volt az újévi fogadalom, akkor itt a motiváció hozzá.
Ha életmódváltás volt az újévi fogadalom, akkor itt a motiváció hozzá.

Falusi Gábor nemrég még 180 kilogrammot nyomott a mérlegen, ami akárhogy is nézzük, már a brutális túlsúly kategória. De példaértékű elszántságával mára 110 kilós macsóvá gyúrta ki magát. Az életmódváltásáról kérdeztük a jáki srácot, aki csak úgy akart öltözni, mint bármelyik másik pasi.

Mi vezetett odáig, hogy 180 kilósra híztál?

A rendszertelen étkezés főként. Ha az ember este eszik rengeteget, az nem tesz jót, na meg a mozgás hiánya. Mert este hat után, amikor az ember hazaér, már nem igazán gondolkodik azon, hogy valami egészségeset egyet. Csak kinyitja a hűtőt, kenyér, felvágott, meg amit még talál, de az nem az igazi.

180 kilósan - Fotó: Falusi Gábor

Mikor mit ettél? Hogyan nézett ki egy napod?

Hát, reggelire nem ettem semmit, ebédre egy normál menü, vacsorára meg fél kiló kenyér, négy szendvics. Ha főztem valami vacsorát, akkor egy zacskó rizst megettem egyedül, meg hozzá nem éppen kímélő ételeket, például pörkölt és sült húsok. Meg rengeteg pizzát ettem, ami egy héten egyszer tökéletes, de rendszeren már túl sok.

Mikor jött el fordulópont az életedben, amikor azt mondtad, hogy oké, akkor ebből elég és változtatni szeretnék?

Mondhatnám, hogy egy nap alatt leadtam 90 kilót. De, igazából rájöttem arra, hogy ez így nagyon nem lesz jó. A dolog másik oldala meg az, hogy alig kaptam magamnak ruhát. Szombathelyen talán egy-két olyan bolt volt, ahol tudtam a méretemben ruhát vásárolni. Azért egy 74-es nadrágot nem könnyű beszerezni, meg 6-7XL-es pólót.

Aztán elkezdtem itthon edzeni. Először szobabicikli, na aztán amikor kicsit leadtam a súlyomból, akkor kimerészkedtem az utcára, bár necces volt, mert mire az utca végére értem, már elfáradtam és igazából, így hetente növeltem a távokat, meg amikor sz@r idő volt, akkor itt bent bicikliztem. A végén odáig jutottam, hogy ilyen 40 kilométereket simán letekertem.

Úgyhogy, így kezdődött, illetve odafigyeltem arra is, hogy mit eszem. Megpróbáltam úgy elosztani, hogy reggeliztem rendesen, ebédeltem a szokásos módon, de már odafigyeltem a köretekre, vacsorára pedig saláta csirkemell filével, ez volt a rendszeres vacsorám.

A szobabicikli és a biciklizés úgy általában elég, vagy az eredményhez valami extra is kell?

Személyi edző. A helyet azt eldöntöttem, hogy hová szeretnék menni. Kimentem a terembe, és úgy voltam vele, hogy az első edző, aki megkérdezi, hogy miért is vagyok itt, hozzá fogok menni. Nem tudom, de a pasik általában nem szeretnek a csajokhoz menni edzeni, én hozzám nő jött oda, ráadásul, akkor kezdett fél évvel előtte.

Ez már a múlt - Fotó: Falusi Gábor

Kicsit zavarban is voltam, meg ciki is volt az egész, de utána úgy voltam vele, hogy nem volt rossz választás.

Miben tudott neked a személyi edző segíteni? Csak az edzéstervben, vagy az étkezésben is?

Az étkezésnél mondta, hogy  ezt vagy azt ne egyek, de főleg az edzésben. A mélyizmokkal kezdtük az izomépítést, így az első időszak nem volt olyan látványos, de utána viszont fokozatosan állította össze az edzésterveket, mert egyre több mindent meg tudtam csinálni.

Sokan félnek attól, hogy mit fognak szólni az emberek az átöltözésnél. Benned nem volt ilyen félsz?

Persze, az első alkalmakkor az ember remegve megy oda, hogy: úristen, most mit fognak mondani. Úgy voltam vele, hogy nem érdekel, mit fognak mondani, ezt most végig kell csinálnom és az első egy hét alatt az ember levetkőzi ezt, összeismerkedik a többiekkel, beszélgetsz másokkal.

Az utóbbi időben volt két ember is, akik hasonló problémákkal küzdenek, mint amikkel én küzdöttem és ők is bevállalták, hogy odajönnek edzeni. Az elején persze folyt róluk a víz, az elején rólam is patakokban folyt az izzadtság. Nagyon kellemetlen az, amikor az ember a polifoamon a saját izzadtságán csúszkál.

Folyamatosan, hetente négyszer jártam a Szilvihez, meg hétvégén egyszer kardiózni magamtól. Az edzés az általában egy óra az edzővel, meg fél óra levezetés. Eliptikus tréner, lépcsőzőgép, taposógép, futópad, bicikli, evezőpad meg éppen amihez az embernek kedve volt.

Mennyire ment könnyen, vagy gyorsan ez a fogyás?

Viszonylag gyorsan ment, a felesleges kilókat fél év alatt adtam le, de nem tudtam szabályozni. Odafigyeltem arra, hogy mit eszem, odafigyeltem a mozgásra és ez így ment magától. Semmi pluszt nem csináltam, szóval nem szedtem semmit, nem koplaltam, csak csináltam, amit kellett. Így havonta 13-14 kiló mínusz.

Fotó: Falusi Gábor

Utána jött az izomépítés. A bőröm elég jól tudta követni a súlyvesztést, de kellett egy kis korrekció sajnos. Bár azt mondták, hogy felesleges, mert annyira nem látszik, de engem zavart, mert ha ezt most elértem, akkor szeretnék olyan hasat.

És hogy néz ki egy ilyen reform menü? Miket szoktál enni?

Istenigazából én ezt úgy lőttem be magamnak, hogy két szendvicset eszem reggel. Ebbe olyan felvágottat teszünk, amilyet akarunk, a lényeg az, hogy legyen benne zöldség; paprika, paradicsom, bármi, hogy legyen benne rost.

Délben szinte bármit. Az ember azt eszik, amit akar, a lényeg, hogy két tányér helyett csak egy tányérral, szóval inkább a mértéktartás a fontos.

A vacsoránál pedig próbáltam a szénhidrátokat kerülni. Nagyon jó saláta keverékeket találtam, nagyon jó csirkemell filé recepteket találtam, illetve nagyon szeretem a csípős ételeket, ami meg még rátett egy lapáttal, így azt is tudtam variálni. Az öntetekkel viszont vigyázni kell, hogy minél kevesebb olajt használjunk. Én általában balzsamecetet szoktam használni, meg tökmag olajt.

A lényeg, hogy minél könnyebb ételeket együnk. Próbáljuk kicserélni a burgonyát, együnk helyette burgurt, kölest, hajdinát. A csirkemell filét például apróra vágom és kevés olíva olajon megpirítom, de ami még nagyon jó, az a marhahús, a pulykahús és a halak.

Akkor pontosítsunk, mi az, ami kerülendő?

A burgonya mindenképpen, az olajban sült ételek. Az alkoholok közül a sör, nem véletlenül nevezik folyékony kenyérnek, az üdítők közül pedig a cukros, szénsavas italokat kell kerülni. A borokat igazából lehet, a legjobb a vörösbor.

Sokan arra panaszkodnak, hogy az életmódváltás meg a "reform ételek" miatt folyton éhesek. Nálad is megvolt ez?

Nem. De van, hogy az emberek egy része ilyenkor pótcselekvést keres, és jön a nasi. Én azt javaslom, hogy inkább igyon vizet. Nekem meg a fagyasztott meggy vált be, egy marék legalább fél óráig tart.

Fotó: Falusi Gábor

És miért pont a fagyasztott meggy?

Szeretem a meggyet, meg mondj egy olyan nasit, amit este is lehet enni és el tudsz rajt "nyammogni". Lefekvés előtt három órával meg amúgy sem szabad már enni.

És honnan jött az ötlet, hogy legyen egy saját életmódváltással foglalkozó Facebook oldalad?

Ez csak úgy megfogalmazódott bennem, hogy az emberekkel megosszam azt, amin én átmentem. Meg esetleg ezzel sarkallni tudok másokat is, hogy elinduljanak ezen az úton.

Mennyire sikeres ez a projekt?

Azt nehéz leszűrnöm. A múltkor nem posztoltam egy hónapig és rám írtak, hogy írjak már valamit, mert őket inspirálja az, amin én átmentem. Hogy mennyire önbizalom-hiányosan indultam neki ennek az egésznek, hogy mennyire nehéz volt a környezetemmel is elfogadtatni, hogy igenis végig fogom tudni csinálni. Saját édesanyám mondta: "Fiam, úgyse fogod tudni megcsinálni."

Mi a lelki vetülete a dolgoknak? Hiúság, egó, önbizalom, hogyan változnak ezek a dolgok a fogyás során?

Amikor elkezdtem, akkor nagyon padlón voltam. Úgy gondoltam, hogy nem lesz párom soha, mert ki akarna egy akkora nagydarab sráccal összejönni. És, ahogy telt-múlt az idő, észrevettem magamon, hogy egyre magabiztosabb lettem, ahogy egyre több kilótól megszabadultam. Próbálkoztam, de sokszor úgy mentem be egy boltba, hogy á, úgyse fogok itt magamnak ruhát kapni, és érdekes módon tudtam magamnak olyan ruhákat venni, amiket előtte álmomban sem gondoltam.

Fotó: Falusi Gábor

Folyamatosan nőtt az önbizalmam és azt mondom, hogy a fogyás kellett ehhez. Szerencsére a motivációmat is sikerült folyamatosan fenntartanom, persze voltak mélypontok, amikor azt mondtam, hogy akkor én most megkívántam egy hamburgert, vagy egy pizzát, viszont olyankor nem szabad azt mondani, hogy nem. Mert utána sokkal jobban fogsz vágyni rá, és akkor már nem lesz elég egy. Persze nem este lefekvés előtt kell ilyet enni, hanem délben.

Mennyire vonz a személyi trénerkedés vagy maradsz a facebookos tanácsadásnál?

Ezen így nem gondolkodtam. Aki odajön hozzám tanácsért, annak szívesen segítek, de aki azt mondja, hogy nem tud lemondani a piáról, vagy valamiről, azzal nem tudok mit kezdeni.

hozzászólások

frisss

gazdit keresek

közösség

további frisss

lap tetejére