Az internet káros hatásaitól szenved egy magyar étterem

Frisss/Facebook - fotó: marmalade, del rey international • 2017. augusztus 23., szerda •
Elég egy rosszindulatú és alaptalan vád, amivel szemben nem védheti meg magát egyetlen vendéglátóipari egység sem.
Az internet káros hatásaitól szenved egy magyar étterem

A világhálónak rengeteg előnye akad: útbaigazít, ha eltévedünk, megrendelhetjük kedvenc termékeinket és kapcsolatot is tarthatunk külföldön élő barátainkkal. Azonban akad hátulütője is a fenenagy szabadságérzésnek. Ebbe kóstolt bele egy fővárosi étterem, amely óriási panaszáradatot és gyenge osztályzatot kapott egyetlen este alatt.

A kiváltó ok pedig egy vendég kritikus posztja volt, amely elindította a lavinát. A legnagyobb közösségi oldal egyik - Pesten hallottam - csoportjában a panaszos szerint gyenge minőségű ételt szolgáltak fel számára, ami talán még nem okozott volna nagyobb galibát. Azonban a felhasználó megvádolta az éttermet és annak alkalmazottait, hogy fizetéskor húszezer forint helyett, csak kétezresből adtak vissza a pincérek.

Ezután igazi hadjáratot indítottak a kommentelők és az üzlet Facebook-oldalán "leminősítették" az éttermet. Bele sem gondolva, hogy ezzel mekkora kárt okoznak az adott helynek. Persze a reakcióra sem kellett sokat várni. Az üzlet tulajdonosa szinte azonnal válaszolt az éttermet érő kiritkára:

Csak a teljesség kedvéért!... Vádaskodások, alaptalan állítások! Egyetlen poszttal? Milyen világot élünk? Éttermünk értékelése 4.7-ről 2.5-re zuhant, 16 év munkáját teheti tönkre, vajon felfogja ezt? Ma reggelre virradóra hirtelen 322-re duzzadt az 1*-os értékelések száma, valamint privát üzenetet kaptunk.... "Tisztelt üzletvezető úr! A tegnap megkezdett beszélgetésünk folytatását láthatja a neten, miközben az illetékesekhez eljuttattam a történtek fotós dokumentációját. A Pesten Hallottam nevű csoportban más megkárosítottjaik is megszóltaltak vagy egy tucarnyian, akikkel fevettük a kapcsolatot. A legizgalmasabb érdeklődő az egyik legolvasottabb bulvár lap egyik jó nevű újságírója, aki  24 órán belül szerente tudósítani az esetről. A kérdésem, hogy visszajuttatják-e nekem a jogos tulajdonomat képző 18 200 forintot, vagy haladjunk tovább a kérdés nylvánosság előtti taglalásában. Én csak a jogos tulajdonomat kérem vissza. Ha ezt rendezzük, nem találkozom az újságíróval. Holnap délig várok a válaszukra."
Bízunk abban, hogy 16 éves üzemeltetésünk alatt, ha vétettünk is hibát ennek a posztnak hitelességét legalább megkérdőjelezik. Este 10 órától hihetetlenül aktívan hirtelen mindenki késztetést érzett a posztolók közül, hogy bemásolja és további 1*-ra értékelje éttermünket. Ez számunkra a napszak aktivitását illetően megdöbbentő! Semmiképpen nem fogjuk annyiban hagyni a jogtalan vádaskodást, bár az úriember a posztban próbálta bizonyítottnak beállítani a helyzetét.

 

A posztból kiderült továbbá az is, hogy az üzletvezető a kasszazárást követően a kasszással együtt ellenőrizte a napi bevételt, amelyben nem volt többlet. A fizetés sem nevezhető átlagosnak, ugyanis a felszolgálónak a kasszáig nincs lehetősége eltenni a pénzt. Kiderült az is, hogy a szomszéd asztalnál ülő társaság is látta, hogy 2000 forintot tett le a vendég az asztalra. Korábban előfordult, hogy az étteremben felejtett valaki egy 6 millió forintot rejtő táskát, mégis hiánytalanul átvehette jogos tulajdonosa. A bizonyító erejű fotónak azóta sincs híre, ráadásul a posztoló törölte a bejegyzést és megszűntette Facebook-fiókját is. Természetesen az üzlet tulajdonosa megteszi a szükséges jogi lépéseket. A gond csak az, hogy egyetlen pletykának milyen sokan és ijesztően könnyen bedőlnek az emberek. Pedig ebben az esetben több alkalmazottnak a megélhetése került veszélybe.

via

frisss

közösség

további frisss

lap tetejére