A turisztikai kártya sikerre van ítélve!

szróbert-hcsaba • 2015. május 24., vasárnap • 22:55 •
,,Turisztikai törzskártya-rendszer bevezetése Vas megyében a helyi gazdaság élénkítése céljából, illetve a kártyarendszer népszerűsítése, köztudatba való bevezetése” – címet viselte az a projekt, mely az Európai Unió támogatásával, a Magyar Állam társfinanszírozásában, a Darányi Ignác terv részeként, 30.049.000 forintból (101.161,46 Euro) valósult meg. A Leader térségek együttműködése keretében végrehajtott pályázat záró konferenciáját Vasváron tartották.
,,Turisztikai törzskártya-rendszer bevezetése Vas megyében a helyi gazdaság élénkítése céljából, illetve a kártyarendszer népszerűsítése, köztudatba való bevezetése” – címet viselte az a projekt, mely az Európai Unió támogatásával, a Magyar Állam társfinanszírozásában, a Darányi Ignác terv részeként, 30.049.000 forintból (101.161,46 Euro) valósult meg.  A Leader térségek együttműködése keretében végrehajtott pályázat záró konferenciáját Vasváron tartották.

A frisss.hu a helyszínen megtudta, hogy a projekt partnerei az Írottkő Natúrparkért Egyesület (vezető partnerként), a Hegypásztor Kör, Regionális Humán Innováció Képzési Közhasznú Nonprofit Kft. és a Göcsej-Hegyhát LEADER Egyesület voltak. 

Vasváron, a Nagy Gáspár Kulturális Központban tartott sajtótájékoztatón Kovács István, a Hegypásztor Kör elnöke arról tájékoztatott, hogy A turizmus és a helyi érték termékek ügyében elég erős együttműködés indult el a projektben résztvevő partnerek között. A projekt eredményeit sorolva, kiemelte a projekt szimbolikus elemét, a kártyát, melyből kettő, egy Pannon helyi termék kártya és egy Írottkő-Natúrpark kártya is készült. 
Hozzátette: Valós marketing-értéke lesz a kártyának – ebben bízunk. Minőségi termék és szolgáltatás, ez az összekapcsolt rendszerű kártya legfőbb értékhordozója. 
A frisss.hu a helyszínen megtudta, hogy direkt módon, személyesen akarják eljuttatni a kártyát azokhoz az értéktudatos emberekhez, akik a turizmust is kedvelik. Az inkább helyi termék kártyának, mint turisztikai kártyának minősülő plasztik lap a termelői piacokon, bevásárló közösségekben is elérhető lesz. 

A sajtótájékoztató másik résztvevője, Balogh Károly Zsolt, a VMKIK főtitkára azt hangsúlyozta, hogy mivel sajnos nálunk nincs jól működő kártyarendszer, ezért ez a kártya elindíthat egy olyan projektet, mellyel egy működő térségi kártyát is bevezethetünk. 
Hozzáfűzte: a lényeg, hogy tartalom legyen mögötte, ezt pedig az együttműködésben résztvevők adhatják hozzá. Akkor lesz sikeres, ha sokan használják, és, ha a lehető legtöbb helyi termelővel áll kapcsolatban, valamint, ha kellően minőségbiztosított. 

A sajtótájékoztatót követően a helyszínen rendezték meg a projektet záró konferenciát.
Megtudtuk, hogy a turisztikai kártyával a helyi termék és a közösség szolgálatában, két térség együttműködésével és összefogásával új, innovatív turisztikai törzskártyát vezetnek be 2015 májusában, az Írottkő Natúrpark és a Vasi Hegyhát térségének szolgáltatói körében. 
A Darányi Ignác terv részeként ez a program 30.049.000 Ft (101.161,46 Euro) forrásból valósult meg.  

A kártya egy olyan új, turisztikai és helyi termék hálózat, kedvezmény- és törzsvásárlói kártyarendszer bevezetését jelenti, amely: garanciát jelent a hálózatban fellelhető termékek és szolgáltatások magas minőségére, kedvezményeket ad a kártya használóinak, akik helyi terméket vásárolnak, vidéki partnerszállásaink egyikében szállnak meg vagy helyi szolgáltatást vesznek igénybe, bónuszrendszert biztosít a törzsvásárlóknak, amelyben a gyűjtött pontok a hálózat bármely pontján felhasználhatók, web-áruházat fejleszt, hogy a nyújtott szolgáltatások és termékek otthonról is elérhetőek legyenek, mindezzel segíti térségeink sajátos értékeinek és termékeinek megőrzését, azt a folyamatot, amelyen keresztül a vásárlók közvetlenül jutnak hozzá helyi élelmiszerekhez, kézműves termékekhez és turisztikai szolgáltatásokhoz, azaz felértékeli a vidéki minőséget, egy közösségi alap létrehozásán keresztül anyagilag is támogatja a helyi értékek megőrzését, a közösségi alapú helyi kezdeményezéseket.

A projekt gyakorlati eredményei: a látogatóknak szánt Pannon Helyi Termék kártya, 
az elfogadó helyek (azaz szolgáltatók) számára kártyaleolvasók, mindez egy informatikai rendszer támogatásával, honlap és webáruház, egy kiadvány, amely tartalmazza a kártyáról szóló hasznos információkon kívül azon szolgáltatók bemutatkozását is, akik csatlakoztak a kártya-elfogadói körhöz. Mindezt a záró konferencián mutatták be és népszerűsítették.

A konferenciát Tóth Balázs vasvári polgármester köszöntötte elsőként, és elmondta, hogy a 4400 lelkes település vezetőjeként örül, hogy a Hegyhát térségében is bevezetik ezt a kártyát. A turisták érdeklődését is felkeltenék a kártya segítségével, ezzel is javulhat a térség turisztikai potenciálja – hangsúlyozta a város vezetője. 

Kondora Bálint, Vas megyei közgyűlés turisztikáért is felelős alelnöke köszöntőjében azt emelte ki, hogy az egészség, a minőség és az egyediség a legfontosabb – ezt keresik az emberek. Nyomatékosította, hogy az attrakció- és a szolgáltatás-fejlesztés a leglényegesebb, hiszen ,,a turizmusban nincs kegyelmi és nyugalmi állapot, hanem a folyamatos előretekintés a fontos. Ez a kártya egy apró, de mindenképpen fontos lépés.”

„Turisztikai törzskártya-rendszer bevezetése Vas megyében a helyi gazdaság élénkékítése céljából, illetve a kártyarendszer népszerűsítése, köztudatba való bevezetése” LEADER pályázat bemutatása – címmel Kovács István, a Hegypásztor Kör elnöke kezdte meg a rövid, de tartalmas előadások sorozatát. 
A projekt előzményeinek áttekintése után kifejtette: a helyi termékeket akkor lehet népszerűsíteni, ha egyfajta ernyőrendszerben visszük piacra, védjegyet fejlesztünk hozzá. A helyi értékekre, termékekre alapuló fejlesztés alapja, hogy a helyi résztvevők mennyire tudnak együttműködni. Egyre több olyan ember van, aki találkozni akar a helyi termelővel és a tájjal, ahol a termék megjelenik, létrejön. Nemcsak a helyi élelmiszert, a helyi vendéglátást, a helyi attrakciókat is szükséges bevenni a szolgáltatások körébe.
A projekt céljának a kísérleti értékesítést és a marketing hálózat létrehozását, tesztelését nevezte az előadó. Az elvárt eredmények között pedig Kőszeg és Vasvár vonzáskörzetében lévő turisztikai attrakciók szerepének, népszerűségének növelését, a tájakhoz kötődő helyi termékek (élelmiszerek és kisipari termékek szelíd és egészségturizmushoz kapcsolódó szolgáltatások) fejlesztését és piacra juttatásuk támogatását nevezte.  
A frisss.hu megtudta, hogy turisztikai és általános vásárlói funkciója is van az identitásformáló kártyának, mellyel a szolgáltató egységes arculatot tükröz, kedvezménypontokkal pedig egyedi kedvezmények összekötését teszi lehetővé. 
A projekt résztvevői között az Írottkő Natúrparkért Egyesület, a Hegypásztor Kör, a Regionális Humán Innováció Képzési Közhasznú Nonprofit Kft. és a Göcsej-Hegyhát Leader Egyesület szerepelt.

A projekt eredményeinek ismertetése során Bakos György, az Írottkő Natúrparkért Egyesület elnöke, mint az egyik fő partner vezetője kiemelte: a Leader térségek közötti együttműködésben több mint 12 millió forint értékben vett részt az Írottkő Natúrpark. Ez a projekt nagyon hasznos volt és kézzel fogható eredménye már most is van, bízom benne, hogy lesz még hasonló pályázat. 
Az egyesület elnöke a projekt kiemelt programjai között említette meg a Gesztenyés Kalandok Cákon elnevezésűt, a gyógynövény-ismeretterjesztő előadássorozatot, a kőszegszerdahelyi gombaismereti előadás-sorozatot, a kosárfonó- és a borászati-képzést. Az egyesület vezetője a frisss.hu-nak elmondta, hogy akkor lesz a kártya igazán életszerű, ha ezzel konkrét dolgokat, helyi termékeket vásárolhatnak az emberek.

Ökoturizmus az Őrségi Nemzeti Parkban – címet viselte Kevy Albert, az Őrségi Nemzeti Park Igazgatóság ökoturisztikai és környezeti nevelési osztályvezetőjének előadása. Elmondta, hogy szerinte a korszerű marketing és a promóció, a rendezvények szervezésében való aktív részvétel és az élő reklám a leghatásosabb. 
Hozzátette: az elégedetlen turista tíz másiknak elmeséli, mi volt a rossz, az elégedett maximum 2-3-nak. Óriási tehát a felelősség. 
A ,,Kiváló célterületi díj”-jal is kitüntetett ,,Őrség” márkanév alatt a kistérségek fejlesztésében is közreműködnek. 

Kártyarendszerek szerepe a turizmusban, a Pannon Helyi Termék Kártya bemutatása, a helyi termékek szerepe a turisztikai brand-építésben címmel Semsei Sándor, a CHROME Kreatív Munkák Kft. ügyvezetője, a Magyar TDM Szövetség elnöke tartott rendkívül érdekes előadást. 
Kiemelte: Mindig a termék egyediségében kell gondolkodni, a turisták utazási döntése ugyanis mindig a brandek között dől el. A legértékesebb és legfontosabbak a térségi alapú brandek (,,Megyünk jugóba, menjünk olaszba.”). A turizmusban minden a döntésekről szól, a választások között pedig térségek húzódnak. 250 milliárdot költöttek az emberek belföldi turizmusra 2013-ban, úgy, hogy 2/3-uk egyáltalán nem utazott semmit. 
Hangsúlyozta: Európa megszervezte saját turizmusban, méghozzá alulról felfelé. A desztináció-menedzsment lényege, hogy úgy menedzselek egy térséget, mintha az egy vállalat volna, ezért érdemes figyelni a trendeket és a tendenciákat, ezért érdemes stratégiai tervezésbe kezdeni.

Hozzátette, hogy a turizmus és a helyi termékhálózat összekapcsolásának eszköze lehet a kártyarendszer. 

A konferencia végén a nyugat-dunántúli ökomobilitásra alapozott turizmus-fejlesztési lehetőségekről a kerékpár-vonat közlekedés összekapcsolásáról, valamint a Vasi Hegyhát – Rábamente Közhasznú Turisztikai Egyesület tevékenységéről is hallhattak az érdeklődők. 
A konferencia moderátora Balogh Károly Zsolt, a Vas Megyei Turizmus Szövetség elnöke volt.

 

   

              

kapcsolódó galéria

hozzászólások

további híreink



Haggyámá

Lamantin Jazz Fesztivál

Nőmérő

Haggyámá

Lamantin Jazz Fesztivál

FrisssTV

Gazdit keresek!

legfrissebb

Alterába
Toscana étterem
Epcos
Bingo
Concordia
Iqor
Dalma fagyizó
Ford
Kőszegi sör
Kékfény étterem
Marco polo
Sörpatika
Marso
Palco Kft.
Step Kft.