ÁSZF

• 2013. szeptember 10., kedd • 07:32 •

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a FRISSS FM 97’7 reklámtevékenységgel kapcsolatos ügyleteihez

Érvényes: 2013. január 09-től

 

I. Általános rendelkezések
1.1. A FRISSS FM 97’7 reklám, támogatási, és egyéb kereskedelmi tevékenységében (Reklámidő-értékesítés, Támogatás, online és nyomtatott sajtóban bármilyen formában történő reklám és hirdetésszervezési tevékenység), továbbá társadalmi célú reklám közzététele tárgyában (a továbbiakban: Reklám) kizárólagosan eljárni jogosult  a Vasi Friss Rádió Kft. (9700 Szombathely, Dolgozók útja 1/A.) –  a továbbiakban, mint „Szolgáltató”.
1.2. A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban "ÁSZF")  kialakítása során figyelembe vette a vonatkozó hatályos jogszabályokat, illetve a reklámtevékenységre irányadó ajánlásokat.
1.3. Jelen ÁSZF a FRISSS FM 97’7-ben és annak online (www.frisssfm.hu, www.frisss.hu) felületein, a Szolgáltató és megbízottjai által értékesített Reklámokra vonatkozik.
1.4. Szolgáltató megrendelés alapján, ellenszolgáltatás fejében hirdetési, szponzorációs és egyéb kommunikációs lehetőséget biztosít üzletfelei számára a jelen ÁSZF szerint megkötött vállalkozási szerződések keretében a FRISSS FM 97’7-ben, és online felületén.

 

II. A szerződés létrejöttével, teljesítésével és megszűnésével kapcsolatos általános szabályok
    A./ A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
2.1. A Megrendelő a jelen ÁSZF-ben foglalt valamely szolgáltatás igénybevételét írásos (emailban) megrendeléssel kezdeményezheti a Szolgáltatónál. A Szolgáltató a megrendelés elfogadásáról legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül írásban nyilatkozik. Az írásos megrendelésnek tartalmaznia kell a szolgáltatás teljesítéséhez és a szerződés megkötéséhez szükséges elengedhetetlen – lásd 2.2.pont –  adatokat. Amennyiben a megrendelés a szükséges adatokat nem tartalmazza, a Szolgáltató a megrendelés kézhezvételét követő 5 (öt) munkanapon belül határidő megadásával írásban vagy szóban felhívja a Megrendelőt a megrendelése megfelelő kiegészítésére. Ebben az esetben a megrendelés időpontja a hiánytalan bejelentésnek a Szolgáltatóhoz történő beérkezése.

 2.2.    A megrendeléshez szükséges adatok

-  Megrendelő neve, címe, telefonszáma;
-  Megrendelő adószáma és bankszámlaszáma;
-  számlázási cím (amennyiben eltér a Megrendelő címétől);
-  kapcsolattartó személy neve és elérhetősége;

-  hirdetendő termék vagy szolgáltatás pontos megjelölése;
- Reklám fajtájának megnevezése, a Reklám címe, hossza, tartalma, a sugárzás darabszáma, a hirdetési idő kategóriája.

Reklámügynökségtől (továbbiakban: Ügynökség) érkező megrendelés esetén a fenti adatokat az ügyfélre vonatkozóan is meg kell adni, továbbá csomagküldő szolgálat esetén a nyilvántartási számát is.

2.3. A megrendelés feltételei

a./  A megrendelést audiovizuális kész anyagnál legkésőbb a FRISSS FM 97’7-ben kívánt első sugárzást megelőző 2. (második) nap 15:00 óráig kell eljuttatni a Szolgáltató részére. A Szolgáltató által készítendő audiovizuális hirdetés esetén az előbbi határidő a kívánt első sugárzást megelőző 7 (hét) munkanap.
    
b./ A sugárzásra szánt anyagot a kívánt első sugárzást megelőző 2 (kettő) munkanappal mp3 formátumban, valamint a reklámspot szövegének írásban történő mellékelésével a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátani.
Az online felületre szánt anyagot a kívánt első közzétételt megelőző 5 (öt) munkanappal a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a megrendelő a hirdetést nem az előírtaknak megfelelő időpontban és minőségben adja le, úgy ez esetben a Szolgáltató nem felel a sugárzásban esetlegesen bekövetkezett késedelemért, és a sugárzás során fellépő minőségi hibákért.
Amennyiben a Megrendelő nem a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és formátumban juttatja el a sugározni kívánt hirdetést, a Szolgáltató nem köteles a hirdetés technikai átalakításáról gondoskodni. Szolgáltató ez esetben felhívja a Megrendelőt a hirdetés megfelelő formátumban és/vagy adathordozón történő átadására.

c./  A Szolgáltató a Megrendelő által készen hozott Reklámot megvizsgálja mind technikai, mind tartalmi szempontból. A Szolgáltató a részére sugárzás céljából átadott reklámanyagot szerzői és médiajogi, sajtó-, illetve reklámetikai szempontból nem ellenőrzi, az ebből keletkező bármilyen kár, bírság, polgári jogi igény a Megrendelőt terheli. A Megrendelő felel a reklám tartalmának valódiságáért, és azért, hogy az nem sérti harmadik személynek jogszabályon alapuló jogait.
Megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten átvállalja szerzői, reklám-, média- és polgári jogi szabályok be nem tartása miatt, az átadott reklámanyagokkal, illetve támogatói anyagokkal kapcsolatban a kiszabott bírságok, és kártérítési, illetve polgári jogi igények megtérítését. A Megrendelő által készített reklámanyagokkal kapcsolatos jogdíj megfizetése a megrendelő kötelezettsége.

d./  A Szolgáltató a megrendelések teljesítését 1,5 órás idősávokban vállalja. A Szolgáltató lehetőség szerint figyelembe veszi az azonos kategóriájú termékek reklámozásának időbeli elhatárolását, a reklámblokkon belül azonban szektor-exkluzivitást nem vállal. A Hirdető különböző termékeinek egyazon reklámblokkban való elhelyezése nem kifogásolható és nem zárható ki. A reklámblokkokban sugárzott reklámok sorrendjét a Szolgáltató határozza meg.
A Szolgáltató az adott árlista szerinti felárat jogosult felszámítani, amennyiben a különböző reklámfajtákra vonatkozó megrendelés a fenti idősávnál szűkebb időintervallumra vonatkozik, vagy a reklám elsőként, illetve utolsóként szerepel a reklámblokkban, avagy kiválasztott reklámblokkban kerül elhelyezésre, illetve többször kerül sugárzásra egy reklámblokkon belül, vagy egyéb módon kiemelten kerül elhelyezésre.

2.4. A Szolgáltató csak az írásban visszaigazolt megrendelést tekinti elfogadottnak. Ha a Szolgáltató a megrendelést elfogadta és azt visszaigazolta, úgy a szerződést a megrendelő és a Szolgáltató között a visszaigazolásban szereplő feltételekkel megkötöttnek kell tekinteni. A Szolgáltató nyilatkozatának elmulasztása nem jelenti a Megrendelés elfogadását.

2.5. Amennyiben a Szolgáltató által elfogadott megrendelés szerint a Reklám hanganyagát a Szolgáltató készíti el, úgy a hanganyagra vonatkozó igényeket, illetve az elkészítéséhez szükséges egyéb információkat az első sugárzást megelőző 7. munkanap 12 óráig kell a Szolgáltató részére írásban átadni.

2.6. A Reklám anyagának cseréje esetén a módosított hanganyagot az első módosított sugárzást 2 munkanappal megelőzően kell a Szolgáltató részére átadni. Ha a Reklám módosított anyagát a módosítási igény szerint a Szolgáltató készíti el, úgy a módosításra vonatkozó igényeket, illetve a módosított anyag elkészítéséhez szükséges egyéb információkat az első módosított sugárzást 5 munkanappal megelőzően kell átadni a Szolgáltató részére írásban.

2.7. A Szolgáltató nem felel  a megrendelés teljesítésének késedelméért, ha a Megrendelő a Reklámanyagát nem a fentiek szerinti határidőben vagy nem megfelelő technikai minőségben adja át a Szolgáltató részére.

2.8. Amennyiben a Megrendelő nem tartja be a 2.5-2.7. pontjaiban rögzített határidőket, úgy az emiatt elmaradt sugárzást a Szolgáltató úgy számlázza ki a Megrendelőnek, mintha a sugárzás megtörtént volna.

2.9. A Szolgáltató a megrendelések teljesítését a telítettség függvényében és az azonos kategóriájú termékek reklámozásának időbeli elhatárolását figyelembe véve vállalja.

2.10. A Szolgáltató a reklámanyag gyártását a 2.5.-2.6. pontjaiban megjelölt határidőknek a Megrendelő általi betartása esetén tudja vállalni. A felek a fentieknél rövidebb határidőben is megállapodhatnak, ez esetben azonban a Szolgáltató 100 %-os mértékű sürgősségi felárat jogosult alkalmazni. Ha a Megrendelő szövegírást és/vagy egyedi gyártást kér, akkor a költségekről és a leadási határidőről egyedileg állapodik meg a Szolgáltatóval.

2.11. Amennyiben a Szolgáltató megítélése szerint a Megrendelő által átadott reklámanyag jogszabályt, NMHH állásfoglalást, vagy jelen ÁSZF rendelkezéseit sérti, úgy köteles felszólítani a Megrendelőt a reklámanyag módosítására és ennek lehetőségét megadni a Megrendelőnek. Ha a Megrendelő a felszólítást követően sem módosítja a reklámanyagot, úgy a Szolgáltató megtagadhatja annak sugárzását, illetve megjelentetését.

2.12. A megrendelést, megállapodást csak az aláírásra jogosult személy írhatja alá. Amennyiben a megrendelőt nem az aláírásra jogosult személy írja alá, akkor csatolnia kell az írásos meghatalmazást. Amennyiben nem az aláírásra jogosult személy írja alá a megrendelést, és álképviselet esete merül fel, a szerződés azzal jön létre, hogy az a megrendelést aláíró személyt kötelezi, és az teljes kártérítési felelősséggel tartozik.

2.13. Az Ügynökség, mint Megrendelő által leadott megrendelések esetén a megrendelés elküldésével az Ügynökség egyúttal elismeri, hogy e tevékenység végzésére a hatályos jogszabályok alapján jogosult, és saját nevében, de az általa képviselt Hirdető és/vagy Támogató érdekében hirdetésértékesítést rendel meg.
Szolgáltató nem felel azért, ha az Ügynökség nem Hirdető és/vagy Támogató megbízása alapján, hanem saját hatáskörben jár el, ebben az esetben a szerződés a visszaigazolással létrejön, és az abból eredő kötelezettségek az Ügynökséget kötik.
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben más nevében, rosszhiszeműen, annak aláírása meghamisításával köti meg a reklámszerződést az a Büntető Törvénykönyv 276. §-a szerinti magánokirat-hamisítást követ el.

B./ A MEGRENDELÉS VISSZAUTASÍTÁSA

2.14. A sugárzásra szánt hirdetés nem sérthet jogszabályt, hatáskörrel rendelkező felügyeleti
szervek iránymutatásait, állásfoglalásait, etikai normát, rádiós, és egyéb szakmai szokásokat, és nem tévesztheti meg a fogyasztót olyan értelemben, mintha a hirdetés a FRISSS FM 97’7 műsora, illetve közleménye lenne.

2.15. A Szolgáltatónak bármikor jogában áll indoklás és jogkövetkezmény nélkül a megrendelést visszautasítani, ha a megrendelés, illetve a reklám

  • megvalósíthatatlan vagy elkésett,
  • jogszabályba ütközik,
  • a Szolgáltató, illetve a FRISSS FM 97’7 üzleti érdekeit sérti,
  • a FRISSS FM 97’7 arculatához nem illik,
  • reklámetikai normákba ütközik,
  • azzal szemben az NMHH vagy más illetékes hatóság – akár hivatalos, akár informális úton – kifogást emel,
  • az Ügynökség, mint Megrendelő nem adja meg az ügyfelének nevét, címét, cégjegyzékszámát és a hirdetendő terméket vagy szolgáltatást,
  • sérti jelen ÁSZF bármely pontját.

A jelen pontban meghatározott esetekben a Szolgáltatót semmiféle kártérítési kötelezettség nem terheli, míg a Megrendelő a 2.26. pontban foglaltak szerint lemondási díj fizetésére kötelezett.

2.16. A sugárzás visszautasítása már visszaigazolt megrendelés esetén akkor lehetséges, ha az adásidő/hirdetési felület lekötése nem a konkrét reklámanyag ismeretében történt, és az anyag megvizsgálása során derül ki a visszautasításra okot adó körülmény.

2.17. A Szolgáltató a 2.4. pont szerint lekötött és visszaigazolt megrendelés esetén is jogosult további jogkövetkezmény nélkül visszautasítani a sugárzást, ha a Megrendelő nem tartja be a jelen ÁSZF alapján a Szolgáltatóval megkötött szerződést és/vagy a jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve, ha a reklámidő lekötése nem a Reklám pontos tartalmának vagy technikai kivitelezésének ismeretében történt, továbbá ha a Szolgáltató a Reklám pontos ismeretében megállapítja, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseibe ütközik.

2.18. Amennyiben a Reklám sugárzását a Szolgáltató azért tagadja meg, mert azzal szemben az NMHH, vagy más illetékes hatóság – akár hivatalos, akár informális úton – kifogást emelt, a Megrendelő mentesül a lemondási díjfizetési kötelezettség alól, ha a reklámot a Szolgáltató kérésének megfelelően, az erre irányuló kérés kézhezvételétől számított 15 napon belül, saját költségén átdolgozza.

A Reklám sugárzásának elfogadása nem mentesíti a Megrendelőt a jelen ÁSZF-ben vagy a Megrendelő és a Szolgáltató között létrejött más szerződésben meghatározott kötelezettségek teljesítése alól.

2.19. Amennyiben harmadik személy jogsértésre hivatkozással – az anyagi következményeket vállalva – kéri valamely Reklám sugárzásának felfüggesztését vagy megszüntetését, a Szolgáltató köteles erről haladéktalanul értesíteni a Megrendelőt. A Megrendelő köteles az értesítéstől számított 24 órán belül írásban nyilatkozni a kért felfüggesztés vagy megszüntetés teljesíthetőségéről. Amennyiben a Megrendelő továbbra is kéri a Reklám sugárzását, úgy köteles nyilatkozni a bejelentésben foglaltakról és vállalni a teljes anyagi és egyéb felelősséget. Ezen nyilatkozat alapján a Szolgáltató jogosult a Reklám sugárzása tárgyában dönteni. Harmadik személy által igényelt felfüggesztés vagy megszüntetés esetén, ha a Megrendelő kéri, a Szolgáltató az NMHH-tól, illetve a fogyasztóvédelemért felelős hatóságtól szakmai állásfoglalást kér, amelynek beérkezéséig a sugárzását egyedi elbírálás alapján a Szolgáltató ügyvezetője felfüggesztheti.

2.20. A fentieken túlmenően a Szolgáltató saját belátása szerint dönthet valamely megrendelés elfogadásáról vagy visszautasításáról.

     C./ A MEGRENDELÉS LEMONDÁSA

2.21.  A Megrendelő a megrendelt, illetve lekötött megjelenését a FRISSS FM 97’7-ben és weboldalán lemondási díj megfizetése mellett mondhatja le.

2.22. A Megrendelő a megrendelést kizárólag írásban (emailban, telefaxon, postai úton) mondhatja le. A lemondás a Szolgáltató által történő írásos visszaigazolás esetében tekinthető elfogadottnak.

2.23. A lemondási díj mértékének meghatározásánál a lemondás napjának azt a napot kell tekinteni, amikor a lemondásról szóló értesítést a Szolgáltató 15.00 óráig írásban megkapta, és ezt a tényt, illetve a lemondás elfogadását visszaigazolta.

2.24.  A Megrendelő nem jogosult arra, hogy a lemondott megjelenést más Megrendelőnek átadja.

2.25. A Szolgáltató a lemondás következtében felmerülő lemondási díjat meghaladó, igazolt költségeit kiszámlázza a Megrendelőnek.

2.26. A lemondási díj mértéke az alábbiak szerint alakul:

2.26.1. Amennyiben a lemondás a sugárzást megelőző 3 naptári napon belül történik, akkor a lemondási díj mértéke a tarifa szerinti sugárzási díj 100 %-a.
2.26.2. Ha a lemondás a sugárzást megelőző 4-10 naptári nap közötti, akkor a lemondási díj mértéke a sugárzási díj 50 %-a.

2.26.3. Ha a lemondás 11-17 naptári nap közötti, akkor a lemondási díj mértéke a sugárzási díj 25 %-a.

2.26.4.  A sugárzást megelőző 18. naptól kezdve, a Megrendelő nem köteles lemondási díjat fizetni a Szolgáltatónak.

2.27. A Megrendelő meghiúsulási kötbérként 8 napon belül köteles banki átutalással megfizetni a Szolgáltató részére a hirdetéssel/promócióval kapcsolatban az egyedi szerződésben meghatározott díjak és az aktuális árlista szerinti teljes díjak közötti, a Szolgáltató által kiszámlázott különbözetet, amennyiben az ilyen hirdetések/promóciók elmaradása a Rádiók által már beharangozott műsorszámok, nyereményjátékok elmaradásával jár.

2.28. A Szolgáltató a FRISSS FM 97’7-t ért, a 2.27. pontban megjelölt kötbért meghaladó kárát is követelheti a Polgári Törvénykönyv kárfelelősségi szabályai szerint.

D./ A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA

2.29.   A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató köteles az ÁSZF megváltoztatásáról, illetőleg a módosításáról a módosítás hatályba lépését megelőzően a Megrendelőt értesíteni, kivéve, ha az ÁSZF módosítása új szolgáltatás bevezetése miatt válik szükségessé, és az nem érinti a már megkötött szerződéseket.

2.30. A Szolgáltató a szerződést egyoldalúan, különösen az alábbi esetekben módosíthatja:

a./ a szerződésben vállaltakhoz képest a szolgáltatás igénybevételének feltételei műszaki okból megváltoznak,

 b./ a szolgáltatási jogviszony lényeges tartalmi elemei módosulnak a Szolgáltató felügyeleti szervének határozata és/vagy jogszabály módosulása alapján,

 c./ a szolgáltatás díjának megváltozása.

Amennyiben a Szolgáltató a szerződést egyoldalúan jogosult módosítani, köteles a módosításról annak hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal a szerződéses ügyfeleit értesíteni, az őket megillető felmondás feltételeiről szóló tájékoztatással együtt. Ebben az esetben a szerződéses ügyfél a módosítás tárgyában megküldött értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül jogosult a szerződés azonnali hatályú felmondására.

Amennyiben jogszabály másképp nem rendelkezik, a módosítás nem eredményezheti a szerződés lényeges módosítását. Lényeges módosításnak minősül különösen a szolgáltatás igénybevételének feltételeire vonatkozó változtatás.

2.31. A Szolgáltató jogosult a díjait minden év elején és év közben is módosítani. A szerződésmódosítás a másik fél tudomásulvételével válik elfogadottá. Amennyiben a szerződéses ügyfél a szerződésmódosítás ellen az arról való tudomásszerzéstől - azaz a módosításról szóló értesítés kézhezvételtől - számított 8 napon belül a Szolgáltatónál nem él írásbeli (email, telefax, postai úton) észrevétellel, illetve esedékességkor befizeti a megváltozott mértékű díjat, a módosítás elfogadottnak tekintendő.

2.32. Az ügyfél köteles az adataiban, valamint képviselőjének személyében, továbbá jogállásában, gazdálkodásában bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót a változás bekövetkeztétől számított 8 naptári napon belül írásban tájékoztatni.
A Megrendelő köteles az ellene megindult felszámolási, végelszámolási, illetve csődeljárásról a Szolgáltatót az eljárás megindítását követően haladéktalanul tájékoztatni.
A Szolgáltató a megrendelői adatok megváltozására vonatkozó bejelentés elmulasztásából eredő károkért nem vállal felelősséget, azonban az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti a Megrendelőtől.

 2.33.   A megrendelés módosítása

 a./ A megrendelt és lekötött sugárzási időpontok csak a sugárzás biztonságának veszélyeztetése nélkül módosíthatók az egyes sugárzások előtt. A megrendelés ilyen módosítása a sugárzást megelőző 3 munkanapon belül a megrendelés értékének 10%-át kitevő, de legalább 10.000,- Ft összegű módosítási díjjal jár. A módosítás lemondásra vonatkozóan a 2.21.-2.28. pontok rendelkezései megfelelően alkalmazandók.

 b./  Díjváltozás esetén a 2.30. pont szerinti díjközlés kiküldése utáni 8 naptári napig díjmentesen, ezt követően a 2.26. pont szerinti díjfizetés mellett mondható le a megrendelés.

 c./ Reklámanyag cseréjéről a Szolgáltatót legkésőbb a 2.6. pont szerinti határidőn belül, az ott meghatározott anyagoknak a Szolgáltató részére történő megküldésével kell értesíteni.

      E./  A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

2.34.    A szerződés megszűnésének esetei:

a./ a felek közös megegyezésével,
b./ a felek bármelyikének írásbeli felmondásával,
c./ a határozott időtartam lejártával, illetve a felek által meghatározott egyéb feltétel bekövetkezésével,
d./ a Megrendelő jogutód nélküli megszűnésével, illetve halálával,
e./ a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével.

2.35. A szerződés megszűnése a Megrendelőt nem mentesíti a szerződés hatálya alatt felmerült díjfizetési kötelezettségeinek teljesítése alól.

2.36. A szerződés megszűnését követően a Szolgáltató kikötheti, hogy a Megrendelővel csak abban az esetben köt új szerződést, ha a Megrendelőnek a szolgáltatás igénybevételéből eredő díjtartozása nem áll fenn, vagy a korábbi szerződés megszűnését nem a Megrendelő hibájából eredő 1 éven belüli felmondás okozta. Amennyiben a Megrendelő tartozását csak jelentős késedelemmel egyenlítette ki, és a szerződést a Szolgáltató a díjfizetési kötelezettség megszegése miatt szüntette meg, úgy a Szolgáltató jogosult arra, hogy az újabb szerződéskötést a Megrendelő korábbi tartozásának, illetve annak legfeljebb kétszeres összegének megfelelő előleg megfizetéséhez kösse.

2.37. A Megrendelő kifejezetten elfogadja a Szolgáltató azon kikötését, amely szerint amennyiben a FRISSS FM 97’7 műsorszolgáltatási jogának megszűnésével a Szolgáltató reklámértékesítési joga megszűnne, akkor a megrendelő/hirdető által leadott megrendelés, illetve az annak alapjául szolgáló szerződés a műsorszolgáltatási jog megszűnésének napjával megszűnik. Az ilen okból történő megszűnést a Felek úgy tekintik, hogy a szerződés egyik félnek sem felróható okból lehetetlenült el, és a megrendelő/hirdető a szerződések fenti okból történő ellehetetlenülésével összefüggésben semmilyen jogcímen kártérítési követelést vagy egyéb igényt a Szolgáltatóval szemben nem érvényesíthet. Mindez nem érinti a szerződés szerinti elszámolási kötelezettséget a már teljesített szolgáltatások vonatkozásában.

F./  REKLAMÁCIÓ, FELELŐSSÉGI SZABÁLYOK

2.38. Reklamációt a Szolgáltató csak akkor fogad el, ha az a sugárzást követő 7 (hét) naptári napon belül írásban beérkezik hozzá (a beérkezést a megrendelőnek kell bizonyítani tértivevénnyel, vagy a Szolgáltató általi írásbeli átvételi igazolással).

2.39. Alaptalan reklamáció esetén a bizonyítás technikai költségeit a megrendelőnek kell viselnie. Ha a reklamáció jogos volt, a technikai költségek a Szolgáltatót terhelik.

2.40. Hibásan teljesített sugárzás esetén a megrendelő választhat a következők szerint:

  • a hibás sugárzásért nem kell díjat fizetnie,
  • a megrendelővel egyeztetett, azonos kategóriájú adásidőben hibátlanul megismétli a hirdetést.

Az elhangzott adásanyagokat a Szolgáltató a sugárzástól számított 60 (hatvan) napig őrzi meg.

2.41. Mentesül a Szolgáltató a szerződésben foglalt, illetve a visszaigazolt megrendelés szerinti kötelezettségei alól, amennyiben azoknak tevékenységi körén kívül eső, elháríthatatlan okból (vis maior) nem tud eleget tenni. A mentesülés a Szolgáltatót a vis maior időtartamára megilleti, továbbá felek rögzítik, hogy amennyiben a Szolgáltató teljesítése vis maior okból válik lehetetlenné, másik fél semmilyen formában kártérítést, kártalanítást, visszatérítést nem kérhet. Amennyiben a vis maior időtartama 30 napot meghaladja, bármely fél jogosult a szerződést írásban felmondani, minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül.

2.42. Mentesül továbbá e körben a Szolgáltató a szerződésben foglalt, illetve a visszaigazolt
megrendelés szerinti kötelezettségei alól, amennyiben azt a kommunikációs eszközökben  (bármilyen jeltovábbításhoz szükséges eszköz) bekövetkezett hiba idézi elő. A kommunikációs eszközökben bekövetkezett hiba esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelőnek a hiba elhárulását követően haladéktalanul az eredeti adásidővel azonos hallgatottságú blokkban elhelyezkedő adásidőt biztosítani. Szolgáltató ebben az esetben egyéb kártalanításra, költségtérítésre semmilyen jogcímen nem köteles.

2.43. A Szerződés időelőtti megszűnése esetén kötelesek a Felek egymással a megszűnést követő 10 (tíz) munkanapon belül elszámolni.

 

III. DÍJAK, FIZETÉSI FELTÉTELEK

3.1.    A közzétett reklámok elszámolása – a 2.30. pont szerinti eset kivételével – a Szolgáltató által közzétett mindenkori médiaajánlat (a továbbiakban: Médiaajánlat) alapján történik.

3.2. A Médiaajánlatban rögzített árak az ÁFA-t nem tartalmazzák. Az ÁFA felszámítására a mindenkori jogszabály szerinti mértékben kerül sor.

3.3. Eltérő egyedi megállapodás hiányában a Megrendelő a sugárzási, illetve megjelenítési díjat, illetve az esetleges járulékos szolgáltatási díjakat, a teljesítést megelőzően a Szolgáltató által kiállított számla kézhezvételét követő 10 napon belül köteles megfizetni.

3.4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a Polgári Törvénykönyv szerinti késedelmi kamatot számít fel. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a kamatot a teljesítés lejártát követő első naptól számítja fel. Amennyiben a Szolgáltató a díjkövetelésének érvényesítése érdekében harmadik személyt kényszerül igénybe venni, minden ezzel járó költséget jogosult a késedelmes Megrendelőre hárítani.

3.5. Amennyiben a Megrendelő a korábbi megrendelése kapcsán felmerülő fizetési kötelezettségét a Szolgáltató felhívása ellenére sem teljesíti, a Szolgáltató jogosult – a késedelmi kamat felszámításán túlmenően – az esetlegesen fennálló szerződést – kártérítés kötelezettség nélkül – azonnali hatállyal felmondani, illetve a még esedékes megrendelések teljesítését felfüggeszteni a korábbi tartozások rendezéséig, vagy az új megrendelés elfogadását megtagadni.

3.6. A Szolgáltató a megrendelt Reklámok sugárzási, illetve megjelenítési díjszabása szerinti díjakból a megrendelt reklám mennyiség vagy sugárzási gyakoriság függvényében mennyiségi engedményt adhat a Megrendelőnek, illetve amennyiben a Megrendelő ügynökség, akkor az ügynökség ügyfelének.

3.7. A díjtáblázatban meghatározott reklámcsomagok megrendelése esetén a Megrendelő a Médiaajánlat szerinti kedvezményes áron veheti igénybe a vonatkozó reklámlehetőségeket.

3.8. A Szolgáltató jogosult a Médiaajánlatban meghatározott áraktól, mennyiségi kedvezményektől eltérő mértékű kedvezmények nyújtására is.

 

IV. TITOKTARTÁSI KÖTELEZETTSÉG

A felek által jelen szerződés értelmében egymás tudomására jutott, a másik fél gazdálkodására, ügyvitelére vonatkozó valamennyi adat, illetőleg valamennyi olyan adat, amelyet a felek titkos, vagy ezzel egyenértékű megjelöléssel láttak el, továbbá valamennyi a másik fél méltányolható üzleti érdekébe tartozó, üzleti titoknak minősülő adat tekintetében a felek a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően titoktartásra kötelesek, az ilyen adatokat kötelesek titokként kezelni.

A titoktartási szabályok megsértése esetén a megsértő fél a megsértéssel a másik félnek és más harmadik személynek okozott kárt köteles teljeskörűen megtéríteni.

 

V. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

Tekintettel arra, hogy jelen ÁSZF audiovizuális és nem audiovizuális hirdetésértékesítésre is vonatkozik, jelen ÁSZF egyes rendelkezései tekintetében a reklámidőt reklámfelületként, a sugárzást pedig közzétételként kell figyelembe venni azon pontoknál, amelyeknél ez értelmezhető.

A Szolgáltató kötelezettséget vállal a rádiós hirdetés technikailag megfelelő sugárzására, azonban a vételi minőségért nem tud felelősséget vállalni.

A Szolgáltató a műsorváltozás jogát fenntartja. A műsorváltozásról a Szolgáltató a Megrendelőt köteles értesíteni.

Szolgáltató jogosult a vele együttműködési megállapodást, vagy reklámsugárzási keretszerződést kötő másik Fél - szerződéskötéskor kommunikációs céllal megadott - email címét marketing célból (tájékoztatók, kereskedelmi ajánlatok küldése, stb.) felhasználni.

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások vonatkozásában elsősorban a megrendelőben leírtak az irányadóak, az ott nem szabályozott kérdésekben jelen Általános Szerződési Feltételek és annak melléklete; az Általános Szerződési Feltételekben sem szabályozott kérdésekben pedig a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak.

Kelt: Szombathelyen, 2013. január 09.

hozzászólások

közösség

további frisss

lap tetejére