Csere-bere: szombathelyi zsibi a Facebookon

MO • 2013. július 04., csütörtök •
Több mint 6000 felhasználóval működik már a Szombathelyi Zsibi csoport a Facebookon. Van olyan szombathelyi, aki így próbál túladni megunt madárpókján, sportcipőjén, babakocsiján. Benéztünk mi is a csoportba.
Csere-bere: szombathelyi zsibi a Facebookon

De mekkora erre az igény?

A facebook jelenlegi aktív felhasználóinak száma meghaladja az 1 milliárdot. Ez alapján az emberek igen csak kíváncsiak, és vevők arra, hogy mások szeme elé teregessék az életüket, sokszor a magánszférájukat is. Nyilván ahány ház annyi szokás, mindenki más céllal hozhat létre saját profilt. Régi iskolatársak és ismerősök felkutatására, kapcsolattartásra, maguk megmutatására a világ számára, és szerepet játszik egyértelműen a kíváncsiság mások magánélete iránt. Itt tudhatjuk meg először, hogy rég nem látott barát vagy barátnő megházasodott, családot alapított, elvált. Ebben az esetben pedig csak magánéleti és személyes indokokat soroltam. Másrészt pedig egyéb hasznos alkalmazási opciókat is láthattunk már mi, akik nap, mint nap élősködünk a közösségi portálon, ami sok esetben segítségül szolgál egy elveszett kutya vagy más házi kedvenc felkutatásában és információk eljuttatásában a világ felé. Hiszen sehol nem terjed napjainkban olyan gyorsan az információ, mint az interneten.

Zsibi a Facebookon

Pont az információ gyors áramlásának köszönhetően, kiváló terület ez az értékesítésre, hogy megszabaduljunk régi vagy éppen nem használt, feleslegessé vált dolgainktól, s ebből némi pénzre tegyünk szert. Mindehhez pedig, meg sem kell mozdulnunk. Csupán néhány fényképet készíteni az eladásra váró tárgyainkról és azt ingyen és bérmentve feltölteni a Facebookra, ahol aztán az érdeklődők lecsaphatnak a nekik megfelelőre. Mindannak érdekében, hogy ezek a dolgok a megfelelő személyekhez eljussanak, léteznek már úgynevezett nyílt vagy zárt csoportok. Akik ezekhez csatlakoznak,  a csoport minden tagjának portékáját megvásárolhatják.

Kérdés, hogyan is történik ez?

Ha valakinek valami megtetszik, akkor postai utánvétellel el lehet küldeni az árut? De hogyan győződünk meg arról, hogy amit a képen látunk az a valóságnak megfelel? A közeli földrajzi helyzet nyilván könnyíti a dolgokat. Szombathelyi Zsibi néven fut, jelenleg több, mint 6ezer tagja van Városunk Facebook zsibijlének, ami a következő leírás szerint működik:

„A Zsibvásár lehetővé teszi az internetes adás-vételt, és csereberét, lehetőséget nyújt a lehetséges vevők és eladók, illetve cserélő felek „egymásra találásának”, ugyanakkor a sikeresen lezárult adás-vételt, cseréket követően az eladott, elcserélt termékek eredetiségéért és az adás-vétel, továbbá a cserélés lebonyolításáért nem felel.
A felelősség elsősorban az eladót terheli, és másodsorban a vevőt, akinek felelőssége, hogy a vásárlás előtt a lehetőségeinek megfelelően alaposan tájékozódjon a termékről és meggyőződjön arról, hogy minden szempontból megfelelő neki. Csere esetén a csere korrekt lebonyolításáért mindkét cserélő felet terheli a felelősség.„

Lássuk, mit vehetünk a szombathelyi Zsibi facebookoldalán.

Néhány különlegesség:

„Madárpók terráriummal eladó!!”

15ezer forintért egy madárpók boldog tulajdonosai lehetünk.

Fotó: facebook.com

 Babaházat: „Eladó Barbi baba ház! Érdeklődni Üzenetben”

 

Fotó: facebook.com

Babakocsit: „Baby Design babakocsi,jó állapotban, mózesból átalakítható sport kocsivá, nagy tárolóval, termó bélésű lábzsákkal, táskával, mindkét részhez van esővédő. Állítható támla,állítható a kapaszkodó és le is vehető, lefékezhető, fixálhatóak a kerekek. Érdeklődni privátban.”

Fotó: facebook.com

De vehetünk alig használt Adidas cipőt, csupán 3ezer forintért. „Eladó egy teljesen új kb 2x hordott 40-es Adidas cipő!ár: 3000ft.”

Fotó: facebook.com

 Végül de nem utolsó sorban: „Karaoke mixer 1 szer lett használva jótállással eladó!!!10.000ft minimális alku belefér!!”

Fotó: facebook.com

Az árak a legtöbb esetben alkuképesek és személyes találkozóval átvehető az adott termék.

Érdemes óvatosan kezelni a közösségi portálokon létrehozott profilokat, mivel a nem megfelelő , a kellőnél több információ megosztása a hátrányunkra lehet. De, mivel manapság a reklámozásnak és a hírverésnek meg kell fizetni az árát, ezért ez egy kiváló kiskapu a magánemberek számára, s az sem kizárt, hogy igazi kincsekre bukkanhatunk.

közösség

további frisss

lap tetejére