Nyílt napot tartottak a 112-es hívásfogadó központban

• 2020. február 11., kedd •
Honvédségi szimulátorral, elsősegélynyújtási és újraélesztési bemutatóval várták az érdeklődőket, akik megtudhatták a többi közt azt is, milyen következményekkel jár a segélyhívó számok nem rendeltetésszerű használata.
Nyílt napot tartottak a 112-es hívásfogadó központban

A nyílt napon megjelenteket Balázs Zsolt rendőr ezredes, a Szombathelyi Hívásfogadó Központ vezetője üdvözölte, majd Horváth Soma alpolgármester mondott köszöntőt. A városvezető felidézte azt a pillanatot, amikor neki kellett tárcsáznia a segélyhívót, mert nagymamája hirtelen rosszul lett. Mint mondta, a mai napig hálás annak a diszpécsernek, aki segítséget nyújtott neki. Fontos tudni - fogalmazott az alpolgármester - hogy az itt dolgozók nem csak hívásokat fogadnak, hanem egyszemélyben pszichológusok, pedagógusok, egészségügyi szakemberek és lelki társak a bajban. "Önök számos esetben életet mentenek. Legyenek tudatában annak, hogy az Önök szolgálata nélkülözhetetlen" - ezt már Harangozó Bertalan kormánymegbízott hangsúlyozta, majd azt kívánta a központ munkatársainak, hogy mindig rendelkezzenek kellő lelki erővel ahhoz, hogy készek legyenek a segítségnyújtásra.


A köszöntőket követően a 112-es hívásfogadó központ négy munkatársa kapott elismerést: Rétfalvi Anita Katalin, Németh Júlia, Kulcsár Balázs és Marton Szilvia operátor. "2013 szeptemberétől vagyok a Szombathelyi Hívásfogadó Központ munkatársa, a nővérem hívta fel anno a figyelmemet, hogy ide keresnek új alkalmazottakat. Biztatott, hogy próbáljam meg, mert irodai környezetben zajlik a munkavégzés, bár ezzel a munkakörrel együtt jár egy bizonyos fokú lelki megterheltség. Felvettek, és azóta se bántam meg egy pillanatra sem, hogy ezt elvállaltam. A bejelentéseket megtanultam átfordítani magamban, hogy ne érintsenek meg lelkileg annyira, nem viszem haza, tehát ezeken túlléptem már, noha a mai napig vannak olyan esetek, amelyek jobban megráznak. De 6 év távlatából már helyén tudok kezelni minden egyes bejelentést és csak a segítségnyújtásra összpontosítok. Nagyon szeretem és élvezem azt, amit csinálok" - mondta el érdeklődésünkre Németh Júlia, a II. műszak elismert operátora, aki elmondta azt is, hogy bár még mindig vannak fals hívások - beszólogatások, trágárkodások, félrevezetések -, de ezek száma szerencsére csökkent az utóbbi időkben. "Műszakunk legfontosabb ismérve, hogy rendkívül összetartóak vagyunk" -  fogalmazott a díjazott.  


Mint ismert Magyarországon két segélyhívó központ létezik: Szombathelyen és Miskolcon, ahol 2019-ben összesen 4,5 millió hívást fogadtak a munkatársak. "A szombathelyi központba 1,6 millió hívás futott be. Ezeknek 36 százaléka valós segélykérés, 12-13 százaléka információkérés, 52 százaléka egyéb hívás volt - ide tartozik a zsebhívás, gyerekjáték - és egy nagyon elhanyagolható hányadot tesznek ki a ténylegesen rosszindulatú, szabálysértő hívások, amelyek csökkenő tendenciát mutatnak. Újfent kihangsúlyozom, hogy, aki nem rendeltetésszerűen használja a számot, az az illető szabálysértést követ el, amely komoly pénzbírságot von maga után" - tájékoztatta lapunkat Balázs Zsolt rendőr ezredes, a Szombathelyi Hívásfogadó Központ vezetője.


Az érdeklődőknek lehetőségük nyílt betekintést nyerni az operátori teremben zajló munkára, valamint teszthívásokat is fogadhattak. Emellett megtekinthették a készenléti szervek gépjármű-bemutatóját és tanulmányozhatták a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság műszaki mentési gyakorlatát is.    

közösség

további frisss

lap tetejére